توقف اجرای ۳  پروژه  اقتصاد مقاومتی در مازندران

غلامی راد گفت: بنا به دلایل نامعلوم، اجرای سه طرح عمرانی و اقتصادی که در قالب اقتصاد مقاومتی در استان مازندران تعریف شده بود، اکنون متوقف شده و همچنین ۹ طرح دیگر هم در روند پیشرفت فیزیکی آنها تاخیر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مفید غلامی راد» بعدازطهر امروز (۱۵دی) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم با اقتصاد هوشمند و دانش بنیان با فناوری و نوآوری در برنامه جدید به سرانجام برسانیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران افزود:  افرایش تولید، اشتغال و بهره وری، کاهش تلفات انرژی، ارتقای شاخص های عدالت اجتماعی از جمله عناوین سیاست های کلی ابلاغی محسوب می شود.

 

وی گفت: 21 پروژه در تعریف برنامه اقتصاد مقاومتی مازندران به تصویب رسید که سعی شد از ظرفیت مردمی و بدون اتکا به منابع عمومی انجام شود.

 

غلامی راد افزود: تاکنون از مجموع طرح های تعریف شده، یک طرح به پایان رسید و هشت طرح هم طبق برنامه زمان بندی در دست اجرا قرار دارد.

 

وی ادامه داد: بنا به دلایل نامعلوم، اجرای سه طرح عمرانی و اقتصادی که در قالب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده بود، اکنون متوقف شده و همچنین 9 طرح دیگر هم در روند پیشرفت فیزیکی آنها تاخیر وجود دارد.

 

غلامی راد به نقش اندک شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه سهم این شرکت ها در اقتصاد مازندران یک درصد هم نیست و باید برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش از پیش به این شرکت ها توجه شود.

 

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران گفت: لایروبی آببندان ها، اراضی شیب دار، تجهیز پایانه صادراتی، توسعه پرورش ماهیان در قفس، آزاد سازی سواحل از جمله پروژه هایی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده است.

 

وی به اهمیت لایروبی آببندان ها در ارتقای اقتصاد، ذخیره آب و توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: تاکید دولت بر رشد 8 درصدی است که باید محقق شود.

کد خبر 1134856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha