آیین اختتامیه سوگواره بوی بهشت در آستارا برگزار شد

آیین اختتامیه اولین سوگواره فاطمی با عنوان «بوی بهشت» در شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

«سجاد رضازاده» در حاشیه آيین اختتامیه اولین سوگواره فاطمی با عنوان «بوی بهشت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سوگواره فاطمی با عنوان «بوی بهشت» با موضوع حضرت زهرا(س) در شهرستان آستارا برگزار شد.

 

مسئول کانون فرهنگی سرشت بندر آستارا با بیان‌اینکه این سوگواره در سه مرحله و در بخش‌های شعر، خوشنویسی، شعرخوانی و مداحی برگزار شد، افزود: سوگواره«بوی بهشت» با هدف ترویج فرهنگ فاطمی، شناسایی و معرفی شاعران آیینی و انتخاب ابیات ناب آنها در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از انتشار فراخوان سوگواره در مرداد ماه سال جاری، چندین قطعه شعر فارسی و آذری به دبیرخانه سوگواره ارسال شد، تصریح‌کرد: داوران از میان سروده‌ها ابیاتی از شاعران هادی هدایتی، تقی ضامن و روح‌الله دنیادیده را برای تهیه تابلوهای خوشنویسی انتخاب کردند.

 

رضازاده با بیان‌اینکه اشعار برگزیده شاعران به خط خوشنویسانی شهریار نظری و حسینعلی رضازاده مزین شد، گفت: تابلوهای خوشنویسی بعد از نمایش در سوگواره، به برخی از شرکت کنندگان در این آیین اهدا شد.

 

مسئول کانون فرهنگی سرشت بندر آستارا اضافه‌کرد: شعرخوانی و مداحی از اشعار سروده شده از دیگر بخش‌های نخستین سوگواره«بوی بهشت» در بندر آستارا بود.

 

وی افزود: نفرات هر بخش در پایان آیین با اهدای هدایا و لوح‌های تقدیر و یادبود، مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

رضازاده خاطرنشان‌کرد: نخستین سوگواره«بوی بهشت» به همت کانون فرهنگی ادبی سرشت و همکاری اداره تبلیغات اسلامی و کانون مداحان و شعرای آیین در آستارا برگزار شد.

کد خبر 1134883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha