اعزام ۲۰ مبلغ به کرمانشاه در قالب طرح سوگواره یاس نبوی

میرزایی ، گفت: در طرح سوگواره یاس نبوی که از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه سازمان اوقاف است ۲۰ مبلغ به کرمانشاه اعزام تا برنامه های ایام فاطمیه بهتر از گذشته برگزار شود.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مبلغان اعزامی به استان در حوزه‌های مختلف به تبلیغ مباحث دینی، احکام شرعی و مسائل مورد نیاز مردم  صحبت و به سوالات مردم پاسخ خواهند داد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه  با بیان اینکه مبلغان اعزامی در بقاع متبرکه و مناطق کمتر برخوردار استان مستقر می‌شوند، افزود: آسیب های اجتماعی در مناطق محروم بیشتر جوانان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد،پس اعزام مبلغ و انجام فعالیت تبلیغی در این مناطق در راستای مقابله با آسیب ها ضروری است.

 

وی خاطر نشان کرد: اساس فرهنگ‌سازی و گسترش سیره فاطمی در جامعه از برنامه‌های مهمی است که این سازمان دنبال می‌کند و از موضوعات مهمی که در برنامه مبلغان اعزامی بدان پرداخته می‌شود موضوع دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری است که از اساس الگو‌های سیره فاطمی به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد:مردم  باید در ایام مختلف به‌ویژه ایام فاطمیه حداکثر استفاده را از حضور مبلغان دینی در مساجد و بقاع متبرکه داشته باشند و با احادیث ائمه اطهار (ع) و آیات نورانی قرآن کریم مانوس شوند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: مدت زمان تبلیغی ایام فاطمیه یک هفته است که شامل فعالیت مبلغان اعزامی و روحانیون بومی و مستقر در بقاع متبرکه خواهد بود و باید در این مدت رفتار و سلوک اخلاقی حضرت زهرا(س) را در حوزه نظر و عمل ترویج دهیم.

 

وی در پایان گفت:  حضرت فاطمه (س) الگوی بزرگی در اسلام است وی همواره حامی ولایت بودند و و در بدترین شرایط دست از ولایت برنداشتند ما باید این مساله را الگوی مهمی در زندگی خود بدانیم.

کد خبر 1134965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha