مهم ترین و اساسی ترین اقدام سیاسی حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و امامت بود

یک پژوهشگر حوزه سیاست اسلامی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگ اسلام به گونه ای ارزشمند و بی نظیر بودند که خداوند از آن به عنوان کوثر و چشمه کمالات و فضایل یاد کرد وگفت: مهم ترین و اساسی ترین اقدام سیاسی حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و امامت بود.

اعظم سهرابیان در گفت و گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات سیاسی و فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارداشت: مهم ترین و اساسی ترین اقدام سیاسی حضرت زهرا دفاع از ولایت و امامت بود و ایشان تا جایی پیش رفتند که این حرکت و نهضت منجر به شهادتشان شد.
وی تصریح کرد: ایشان با بدعت‌ها و خیانت ها و انحرافاتی که پس از وفات نبی اکرم(ص) به وجود آمد مبارزه کردند و این مبارزه باعث شد بعدها مسلمانان راههای مقابله با توطئه‌ها را دریافتند و در این باره الگوی بزرگی بودند.


این کارشناس سیاست اسلامی بیان کرد: حضرت زهرا بعد از رحلت پیامبر(ص) در دفاع از مقام ولایت در برابر همه جناح های سیاسی که می خواستند اسلام را به انحراف بکشانند ایستادند و این مخالفت‌های دلیرانه در مقابل مخالفان اسام موجب شد بسیاری از یاران نبی اکرم(ص) حضرت شجاعت و دلیری را بیاموزند و با عزم راسخ در برابر این انحرافات ایستادگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایشان با همه توان در جنگ هایی که پیامبر(ص) با مشکرکان و کافران داشتند از جمله احد و خندق و فتح مکه نیز حضور داشتند و در کارهای امدادی و خدماتی شرکت می کردند  و به یاری خانواده های رزمندگان و شهدا می شتافتند و با خانواده شهدا ابراز همدردی می کردند.


سهرابیان گفت: وقتی پدر یا همسر مجروح می‌شدند ایشان به مراقبت می‌پرداختند و دارو و مرهم بر زخم ها می گذاشتد؛ ایشان یک مدافع و مجاهد خستگی ناپذیر در پشت خط مقدم بود و زنان دیگر را ترغیب می‌کردند که به مداوای مجروحینی که از محارم آن ها بودند بپردازند.
این استاد دانشگاه افزود: حضرت زهرا(س) نخستین فردی بود که انحرافات بزرگ سیاسی بعداز پیامبر(ص) را شناسایی و ایستادگی کردند و واقعا زنی نمونه بودند و آن طور که می گویند زن ها فقط باید خانه داری کنند و کاری به سیاست نداشته باشند به هیچ عنوان این طور نبود.


وی تصریح کرد: ایشان زن کدبانوو خانه دار و هم دارای فضایل و کمالات و معنویات زیادی بودند و هم به عنوان شخصیتی سیاسی همراه و همپای علی در حرکت بودند، به خصوص بعد از رحلت ایشان با علی(ع) همراه بودند و در مقابل همه کسانی که در مقابل امام علی(ع) ایستادند و خواستند خلافت را از ایشان سلب کنند حضرت فاطمه مبارزه کردند تا جایی که هم جان خود و فرزندی که در راه داشتند فدا کردند.
سهرابیان بیان کرد: این بانوی بزرگ با ایستادگی خود باعث شدند به جایی برسیم که در سایه ولایت زندکی کنیم، اگر مبارزات ایشان و فرزندان شان نبود شاید اسام ناب محمدی(ص) دیگر به فراموشی سپرده می شد و اسلامی انحرافاتی و آن چه دشمنان می خواستند شکل می گرفت و دین اسلام دین کاملی نباشد، اگر ایشان و مبارزاتشان نبود شاید ما این دین کامل را نداشتیم.


وی با اشاره به فضیلت‌های حضرت زهرا عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام به گونه ای ارزشمند و بی نظیر بودند که خداوند از آن به عنوان کوثر و چشمه کمالات و فضایل یاد کرد، از نظر مقام عبادی نیز ایشان بسیار در مقامی بالا بودند، بعد از پیامبر(ص) و علی خالص ترین و و والاترین و مقربترین بنده خدا بودند و وقتی مشغول عبادت می شدند کامل ترین نوع عبارت را اقامه می کردند.
این پژوهشگر سیاست اسلامی اظهار داشت: ایشان سجده های طولانی داشتند و با همه وجود برای ترویج اسلام و خدمت به اعتلای دین حق خدمت و از ولایت امام و رهبر خود دفاع کردند، حضرت فاطمه دارای شخصیت شجاع و دلیر و بی واهمه بود جز از خدا از هیچ کس ترسی نداشت و این شجاعت زائیده قلبی توام با تقوا بود.


وی تصریح کرد: ایشان دارای تقوا صبر و بردباری، متانت و ادب و قناعت و اخلاص بودند همه این ها علت برتری حضرت بر زنان بود، ایشان نزدیک ترین و محبوب ترین فرد به نزد رسول خدا بود و تا جایی که غضب زهرا موجب غضب خدا و رضای خدا و رضای او موجب رضای خدا و ایشان بود.

 

 

کد خبر 1134974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha