نبود دستگاه اجرایی مقتدر در حوزه الکترونیکی کردن خدمات

طاهری درباره روند الکترونیکی شدن خدمات گفت: در این زمینه ضعف های جدی داریم یکی از مهم ترین ایرادات نبودن یک دستگاه اجرایی مقتدر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مصطفی طاهری، رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شب گذشته (چهارشنبه 15 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره روند الکترونیکی شدن خدمات گفت: در این زمینه ضعف های جدی داریم یکی از مهم ترین ایرادات نبودن یک دستگاه اجرایی مقتدر است.

 

وی با بیان اینکه اکنون تصمیم گیری های متعدد در این زمینه داریم شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و مجلس که قانون گذاری کرده است، گفت: شورای اجرایی فناوری اطلاعات هستند که هر کدام مسئولیت هایی دارند ولی یک ستاد متولی جدی که بتواند این خدمات را راهبری کند نیست.

 

طاهری با بیان اینکه اکنون داخل مجموعه های دولت، دستگاه ها و وزارتخانه ها بیش از یکصد سامانه دارد که هر کدام جدا جدا فعالیت می کنند و استانداردهای خاص خودشان را دارند یعنی خودشان داخل هم نمی توانند تبادل کنند، گفت: موضوع بعدی عدم همکاری بین دستگاه ها جدی است حتی دستگاه ها داخل مجموعه خودشان هم مدیریت یکپارچه و یکسان ندارند.

 

رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس با اشاره به اینکه مدلی که در نظر می گیریم این است که یک فرماندهی واحد باشد مانند مدل حراست دستگاه که جزو مجموعه دستگاه هاست ولی به اداره اطلاعات هم پاسخگو می باشد، تصریح کرد: دستگاه های خوبی از نظر دولت الکترونیک داریم ولی قابل استفاده برای دستگاه های دیگر نیست که این یکی از ضعف های جدی است.

 

طاهری با بیان اینکه نمره همکاری بین دستگاه ها بسیار پایین است، افزود: قانونی را تحت عنوان مدیریت داده ها و اطلاعات ملی در نظر گرفتیم که داده ها و اطلاعات ملی را برای یکپارچه سازی و تبادل آن نظام مند کند هر چند ضعف قانون الان وجود ندارد. طبق قولی که وزیر ارتباطات داده است ارتقاء 30 پله ای در جایگاه دنیا می باشد که رتبه ما در دنیا به زیر 50 برسد.

کد خبر 1135009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha