پیکرمطهر ۲ شهید گمنام در شهر سمنان تشییع شد

دیار شهید پرور سمنان در سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به شمیم پاک شهداء معطر شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛مردم سمنان در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرای اطهر (س) دو آلاله گمنام دوران دفاع مقدس را تا خانه ابدی بدرقه کردند.

 

در این مراسم که از معراج شهدای میدان سعدی تا میدان امام برگزار شد، مردم با فریاد‌های یا حسین و یا زهرا این دو شهید گمنام را تا خانه ابدی همراهی کردند.

 

همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) استان سمنان میزبان پنج شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس  به نام «حسن  یونسیان» بود.

 

ایام فاطمیه دراستان سمنان امسال به این دلیل رنگ و بوی ویژه دارد که استانمان عطر شهادت به خود گرفته است آن هم در مهمانی لاله‌ها؛ شهدایی که در سالروز شهادت بی بی دو عالم، بر دوش مردم قرار گرفتند و بار دیگر عطر شهادت را بر تارک آسمان قومس پخش کردند.

 

پیکر مطهر شهدا از روز شنبه ۱۱ دی ماه با استقبال مردم از یادمان شهدای گمنام کوشک امام رضا (ع) وارد استان سمنان شد و تا روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه در شهرستان‌های مختلف استان برنامه‌های وداع مردمی و قشری برگزار شد.

 

شهید بیارجمند ۱۶ ساله از شهدای عملیات خیبر و محل شهادت جزیره مجنون، شهید لشکر ۵۸ ذوالفقار ۱۷ ساله از شهدای عملیات بدر، محل شهادت شرق دجله، شهید دانشگاه فنی و حرفه استان سمنان ۱۹ ساله از شهدای عملیات کربلای ۵، محل شهادت شلمچه، شهید گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم شاهرود ۲۱ ساله، از شهدای عملیات والفجر ۸، محل شهادت جزیره بوارین و شهید صدا و سیمای مرکز سمنان ۳۵ ساله از شهدا تک دشمن در جزیره مجنون است وهمچنین شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس حسن یونسیان نیز درشاهرود تشییع شد.

 

تشییع شهدا انسان را یک بار دیگر به این نکته وا می‌دارد که تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی شاهد چه مجاهدت‌هایی بوده تا امروز بتوانیم ما در امنیت زندگی کنیم.

 

 

کد خبر 1135012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha