اخلاق نیکو و حسن خلق با خانواده مهم‌ترین ویژگی تربیت شدگان مکتب فاطمه زهرا(س)

آیت‌الله رمضانی اخلاق نیکو و حسن خلق با خانواده و همنوعان را مهم‌ترین ویژگی تربیت شدگان مکتب فاطمه زهرا(س) خواند و گفت: اختلافات درون خانوادگی، طلاق و جدایی و ناسازگاری‌ها نشان می‌دهد ما از مکارم اخلاق و سیره ائمه اطهار(ع) فاصله گرفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز (پنج‌شنبه،16 دی) در مراسم روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در حرم فاطمه اخری(س) خواهر امام رشت برگزار شد اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) جمله معروفی دارند و می‌فرمایند وقتی به فاطمه(س) نگاه می‌کردم تمام غم‌ها و غصه‌ها از دلم زدوده می‌شد حتی خانم فاطمه زهرا(س) برای پدر هم همینگونه بود و ایشان را آرام می‌کردند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه پیغمبر اکرم(ص) با مکارم اخلاق و رفتار خویش دشمنان را شرمنده می‌ساخت افزود: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند در طول زندگی مشترک ایشان با فاطمه زهرا(س) حتی یکبار بینشان اختلاف و ناراحتی پیشامد نکرد و هیچکدامشان دیگری را ناراحت و عصبی نکردند.

 

رمضانی رفتار بین حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را موضوعی که باید الگوی تمام خانواده‌ها قرار گیرد خواند و تصریح کرد: این اختلافات درون خانوادگی، طلاق و جدایی، ناسازگاری بین زن و شوهرها، فرزندان و پدران و مادرهایشان نشان می‌دهد ما از مکارم اخلاق و پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و حتی قرآن کریم به عنوان بهترین درمان و نسخه زندگی فاصله گرفتیم. 

 

وی ادامه داد: جلساتی را که ما به نام ائمه اطهار(ع) حضور پیدا می‌کنیم و تشکیل می‌دهیم باید حتما خروجی داشته باشد و برای رقابت نباشد، باید فاصله‌هایی که بین ما و سیره ائمه اطهار(ع) به دست خودمان پدید آمده را به هر شکل ممکن کم کنیم زیرا تمام ظرفیت‌ها و نعمات به ما مسلمانان و شیعیان عطا شده است.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شهید حاج قاسم سلیمانی را نمونه بارز ذوب در ولایت شدن خواند و با بیان اینکه این شخصیت بزرگ مصداق بهترین خروجی از تربیت یافتگان مکتب تشیع است یادآور شد: تربیت درونی باعث می‌شود انسان بر خودش و هوا و هوس مسلط و حرف‌ها، عملکرد و انتخاب‌هایش با ملاک همراه باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در گیلان ضمن بیان روایتی از حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند آنانی به ما نزدیک‌ترند که حسن خلق داشته باشند و چقدر خوب است که این فرمایش گهربار مورد توجه مسئولان قرار گیرد زیرا گاهی اوقات برای جذب مردم به ویژه جوانان اصلا هزینه‌ای لازم نیست و با احترام و اخلاق خوش همه چیز میسر می‌شود.

 

رمضانی با تاکید بر اینکه مسئولان به دور از تکیه بر ظواهر باید به حقیقت معنویت توجه داشته باشند، حاج قاسم سلیمانی را بهترین معلم و الگوی نمونه از این حیث دانست و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در طول عمر خود حتی یک کلمه از کتب عرفانی را نخواند اما عارف شد و درس‌های مکتب را به درستی فراگرفت.

 

وی بهترین انسان‌ها از حیث ایمان را بنا به آیات و روایات اسلامی خوش‌اخلاق‌ترین انسان‌ها دانست و با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از ما از راه و روش و سلوک خانم فاطمه زهرا(س) فاصله‌ها داریم اظهار داشت: دقیقا همین عامل مهم باعث شد پیغمبر اکرم(ص) همه را مجذوب خود و اسلام کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: مشکلات و گرفتاری‌ها در بیرون از خانه زیاد است اما وقتی یک مرد وارد خانه می‌شود اگر بتواند تمام آن مشکلات را در بیرون درب منزل کنار بگذارد محیط خانواده، رفتار فرزندان و همسرش به سمت پرخاشگری و ناراحتی پیش نخواهد رفت و اختلاف و جدایی‌ها اتفاق نمی‌افتد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب فاطمه زهرا(س) دارای ویژگی‌های خاصی از جمله اخلاق نیکو و کمک به دیگران و همنوعان هستند افزود: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند با حسن خلق و اخلاق خوب حتی بیشتر از مال و ثروت دنیا می‌توان به مردم کمک کرد و خدمت نمود.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: اگر آن تربیت نفسانی که مورد تاکید حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و ائمه اطهار(ع) است بدست بیاید ما برنده میدان هستیم و آن وقت است که به اذن و خواست خداوند متعال بزرگ و کریم و باعزت خواهیم شد تا جایی که حرفها و عملمان تاثیرگذار می‌شود و فاطمه زهرا(س) برای حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) دقیقا همینگونه بود.


پایان پیام/

کد خبر 1135022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha