جامعه ما در هر برهه ای از زمان به شهدا نیاز دارد

حجت الاسلام قریشی گفت: جامعه ما در هر برهه ای از زمان به شهدا نیاز دارد و شهادت عجیب ترین مقام و منزلت است که نصیب افراد خاص می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی» صبح امروز، (۱۶ دی ماه) سالجاری در مراسم تشییع شهدای گمنام استان، گفت: جامعه ما در هر برهه ای از زمان به شهدا نیاز دارد و شهادت عجیب ترین مقام و منزلت است که نصیب افراد خاص می‌شود.

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، افزود: یاد و نام و پیکر شهدای انقلاب همواره محیط را بیمه می کنند و استقامت در برابر استکبار را بیشتر یادآور می کند و  پیکر شهدا یاداور شهدای دیگر هستند که در مسیر خدا جانفشانی کردند. وجود شهدا ایمان و اعتقاد جمعیت را افزایش می دهند.

این مسئول ادامه داد: شهدا هست و نیست خود را در راه خداوند متعال فدا کردند ولی شهدای گمنام، نام خود را نیز در راه پرودگار متعال فدا کردند.

وی تصریح کرد: هر کس مقام و جایگاه شهدا را بداند از خدا آرزوی شهادت می کند.همواره بزرگان از خداوند طلب رسیدن به جایگاه شهدا را داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر انتقال یاد و نام و وصیت شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان جامعه اضافه کرد: حراست و حفاظت از خون شهدا وظیفه ذاتی و اصلی ماست و رسالت ما در زمان حاضر نسبت به شهدا بسیار سنگین و خطیر است.

گفتنی است؛ پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته همزمان با ایام‌ فاطمیه با استقبال مسوولان و مردم شهید پرور آذربایجان غربی وارد فرودگاه ارومیه شد و شب گذشته نیز همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم متدین ارومیه با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آیین عزاداری در مساجد جنرال، لطفعلی خان و حسینیه ثارالله شهر ارومیه با آنان وداع کردند.

این شهدای گمنام پس از تشییع، برای تدفین به محل‌های تعیین شده ستاد نیروی انتظامی، لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا، دانشگاه فرهنگیان و شهرستان نقده یادمان شهید بروجردی انتقال داده می‌شوند.

کد خبر 1135023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha