هوای نفس شهروندان نظرآبادی به شماره افتاد!

اسدی با اشاره به اینکه هوای نفس شهروندان نظرآبادی به شماره افتاده است آورده است: شاخص کیفیت هوای نظراباد بر روی عدد ۸۳ به بالاترین سطح رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « داوود اسدی» در یادداشتی به این خبرگزاری آورده است: شاخص کیفیت هوای نظراباد بر روی عدد ۸۳  به بالاترین سطح رسیده است.

 

شرایطی که برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است؛ در  ۴۰ کیلومتری غرب شهرستان نظرآباد یعنی محل وزش باد های موسمی، نیروگاه شهید رجایی قزوین با استفاده از سوخت فسیلی مازوت بر آلودگی هوا افزوده است.

 

 بالا رفتن میزان سطح استفاده از گاز طبیعی در مصارف خانگی، نیروگاه‌ها را مجبور به قطع گاز طبیعی و استفاده از سوخت فسیلی برای تولید برق می کنند که این امر در فصول سرد سال و وارونگی هوا به بالاترین سطح از آلودگی رسانده است.

 

نیروگاه شهید رجایی به صورت خودسر نمی‌تواند از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده کند و مرکزی به نام مرکز مدیریت متمرکز و ملی (دیسپاچینگ) شبکه‌های برق و گاز دستور استفاده از سوخت فسیلی را صادر می کند. از سال گذشته با دستور رئیس جمهور پیگیری های مربوط به تامین گاز مصرفی نیروگاه شهید رجایی صادر شده است و این امر در مسیر پیگیری است تا در روزهای سرد سال مجبور به قطعی گاز این نیروگاه و استفاده از سوخت فسیلی نشوند.

 

با این وجود شرکت توزیع گاز کشور باید تدابیر لازم برای تامین گاز مصرفی این نیروگاه را فراهم کند تا مشکلات جدی آلودگی هوای استان البرز به ویژه شهر نظرآباد و صد البته شهرستان های استان قزوین رفع شود.

کد خبر 1135057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha