شناسایی ۴ مورد جدید مبتلا به امیکرون در قم

محبی گفت: در بررسی صورت گرفته، چهار مورد ابتلا به امیکرون جدید در قم کشف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» امروز (پنجشنبه 16 دی) در گفتگو با خبرنگاران گفت: بررسی‌های استان در مورد شناسایی سویه جدید کرونا به نام امیکرون ادامه دارد و امروز شاهد بودیم چهار مورد دیگر در استان قم کشف شد.
 

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: با شناسایی این چهار نفر، تعداد افرادی که با سویه امیکرون شناسایی شده‌اند به هفت نفر رسید.
 

وی تأکید کرد: تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های صحیح ضروری است و افرادی که هرگونه علائم سرماخوردگی دارند باید به مراکز مربوطه مراجعه و تست دهند.


محبی افزود: علائم و درمان امیکرون با سویه قبلی یعنی دلتا برابر است و در این شرایط، نباید ساده‌انگاری کرده و توجه کافی را نداشته باشیم.


رئیس مرکز بهداشت قم با تأکید بر تزریق واکسن گفت: باید این امر را جدی گرفته و بدانیم که تزریق دز سوم واکسن تا ۸۰ درصد مؤثر است.


وی گفت: تهویه هوای محیط در اماکن سربسته مثل ادارات و مدارس تا ۹۰ درصد کاهنده ویروس است و باید مراقبت‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم.


محبی با تأکید بر رعایت دستورات بهداشتی گفت: نباید استفاده از ماسک را فراموش کرده و بدانیم که ماسک می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از انتشار ویروس داشته باشد.


رئیس مرکز بهداشت قم گفت: متأسفانه عادی انگاری در سطح جامعه زیاد شده و این امر موجب گسترش ویروس و به‌تبع آن خطرات بعدی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 1135084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha