لزوم برخورداری مراکز دولتی استان فارس از اختیارات استانی و شهرستانی

قالیباف گفت: در نی ریز، شاهد وجود معدن، صنعت، کشاورزی، فرصت های صنایع دستی و ... هستیم و باید زمینه استفاده از این فرصت ها در حوزه اشتغال تسهیل شود و مراکز دولتی در استان فارس اختیارات لازم برای اقدامات را داشته باشند و استاندار، فرماندار و ... با بر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدباقر قالیباف»، امروز (پنج شنبه 16 دی) در سفر خود به استان فارس در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یادواره شهدای شهرستان نی‌ ریز گفت: شهادت حضرت زهرا (س) را به یکایک مردم ولایتمدار و شهید پرور فارس و شهرستان نی ریز به ویژه خانواده معظم شهدا تسلیت می گوییم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این ایام با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی مصادف است و شهادت این شهید سرافراز امت اسلامی را نیز گرامی می داریم و پایه و اساس اعتقادات مردم از قرآن و اهل بیت (ع) منشا می گیرد.

وی اضافه کرد: 250 شهید گمنام امروز در 24 استان کشور تشییع شدند و واقعیت این است که روزهای سخت دوران دفاع مقدس و عملیات های دشوار برای رزمندگان اسلام با یاد و نام حضرت زهرا (س) رقم خورد و شرایط سخت پشت خاکریزها با توسل و باور به اهل بیت (ع) عملیات را پیش می برد.

قالیباف تصریح کرد: رزمندگان ما با تیر خوردن و جراحات زیاد باز هم  صبور بودند و تا پای جان از اسلام و انقلاب دفاع می کردند و همین رشادت ها انقلاب ما را بیمه کرده است و امروز اگر شهادت شهید سلیمانی را تسلیت می گوییم زیرا شاهد خلا وجود وی در جبهه مقاومت هستیم اما از سوی دیگر شهادت وی را تبریک می گوییم که روستازاده ای از جنوب کرمان تا این اندازه در راه آرمان های انقلاب و اسلام پیش رفت و مکتب خود را برای مردم و ملت اسلامی به یادگار گذاشت که در عرصه بین المللی یک چهره اقتدار برای امت اسلام شده است.

وی ادامه داد: در دهه 60 میلادی وقتی رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی حمله کرد تمام نظامیان این کشورها گرد هم آمدند اما فقط 6 روز توانستند مقاومت کنند اما امت اسلامی و مردم در جنگ های 33 و 22 روزه توانستند در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا کرد و اینها همه به برکت شهید سلیمانی و انسجام امت اسلامی بود.

قالیباف اضافه کرد: مسئولان ما باید این پیام امام راحل را فراموش نکنند که کسانی تا آخر پای انقلاب هستند که طعم فقر را چشیده باشند و مسئولان باید در سیاستگذاری های خود به ممستضعفان کم توجهی و بی توجهی نکنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت موجب عزت و احیای اسلام شده است و بر مسئولان تکلیف را سنگین تر می کند تا مسیر شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری را با جدیت ادامه دهیم و برای حل مشکلات مردم مانند دوران دفاع مقدس مجاهدت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز می خواهیم سربازی خوبی برای ولی فقیه خود باشیم و به مردم خدمت کنیم باید کارآمدی دین در اداره جامعه را مورد استفاده قرار دهیم و گره گشایی در کار مردم را در اولویت قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم تفویض اختیارات در استان ها گفت: برای انجام یک تصمیم ساده مانند اشتغال زایی و کارآفرینی در استان ها نباید شاهد اتلاف زمان باشیم و بسیاری قوانین انجام این اقدامات را دچار سختی می کند و باید قوانین دولتی به شکلی تسهیل شود که استان ها دارای اختیاراتی باشند.

قالیباف ادامه داد: در نی ریز، شاهد وجود معدن، صنعت، کشاورزی، فرصت های صنایع دستی و ... هستیم و باید زمینه استفاده از این فرصت ها در حوزه اشتغال تسهیل شود و مراکز دولتی در استان اختیارات لازم برای اقدامات را داشته باشند و استاندار، فرماندار و ... با برخورداری از اختیارات استانی و شهرستانی بتوانند اقدامات را تسریع کنند.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف از مرکز کشور برای یک شهر یا بخش کشور نباید تداوم یابد بلکه مسئولان شهرستانی باید بتوانند بنا به شرایط شهر خود به انجام امور و اجرای تصمیمات خود بپردازند که این موضوع موجب شناسایی و رشد استعدادها در استان ها و شهرهای مختلف کشور خواهد شد.

خاطر نشان می شود، رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود خود به شهرستان نی ریز با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

کد خبر 1135091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha