سوره حجرات یک سوره اخلاقی است

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بخشی از آموزه های اخلاقی سوره مبارکه حجرات را یادآوری کرد و گفت: این موارد نسخه درمانی در زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انار؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، پنجشنبه شب(16 دی) در محفل شبی با شهدا در محضر قرآن از سری برنامه های اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان که در جوار آستان مقدس امامزاده محمدصالح برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی گفت: آن شهید از ورای ارادت به قرآن و خاندان پیامبر به چنین جایگاه والایی رسید.

 

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به رویداد قرآنی مدهامتان آن را رقابتی سالم برای جریان سازی حوزه فرهنگ قرآنی عنوان و بیان کرد: جامعه ای که موضوعات فرهنگی اجتماعی آن بر اساس مباحث قرآنی باشد قطعاً جامعه آرامی خواهد بود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ضمن ابراز ارادت به ساحت قرآن کریم اما باید در حوزه رفتار هم خود را متوازن به میزانِ کلام خدای عالم کرد؛ بخشی از آموزه های اخلاقی سوره مبارکه حجرات را یادآوری کرد و گفت: این موارد نسخه درمانی در زندگی فردی و اجتماعی است.

 

 

حجت الاسلام گرجی با افزودن اینکه از ورای خواندن قرآن، نیاز به فهم عمیق آن داریم زیرا افراد فراوانی خواندند اما پشت خواندن های آنها فهمی نبود؛ فهم قرآن را منجر به ایجاد آرامش در زندگی دانست.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید در دل و باور و رفتار ما در پای خدای عالم باشد؛ امام حسین علیه السلام در عاشورا حمد و ثنا و شکر الهی را به جا آورد و کسانی که تأسی به یاد و نام و رفتار سیدالشهدا کردند ماندگار شدند که شهید سلیمانی اینگونه است.

کد خبر 1135143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha