برای شناخت حضرت فاطمه می توان از پنج منبع کمک گرفت

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه با بیان اینکه نام فاطمه به عنوان شاه بیت نزد ائمه مطرح بوده، گفت: برای شناخت حضرت فاطمه می توان از پنج منبع کمک گرفت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، در مراسم عزاداری و سوگواری شام شهادت حضرت زهراسلام الله علیها در بیت الزهرا گفت: برای شناخت حضرت فاطمه می توان از پنج منبع کمک گرفت.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نخست از قرآن که مفسرین شیعه و سنی ذیل چندین آیه نوشتند در نزول این آیات حضرت زهرا حضور داشته که از جمله آن آیات مباهله، تطهیر، 18 آیه سوره هل اتی و... است.

 

 

وی ادامه داد: دومین منبع شناخت، روایات پیامبر در بیان فضائل حضرت زهرا است و این روایت در منابع اهل سنت هم هست که پیامبر فرمود فاطمه تجسم همه خوبی ها است.

 

 

حجت الاسلام رفیعی سومین منبع برای شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها را سخنان ائمه معصومین دانست و با بیان اینکه نام فاطمه به عنوان شاه بیت نزد ائمه مطرح بوده؛ تصریح کرد: امام زمان عجل الله تعالی الگوی خود را حضرت فاطمه می دانند.

 

 

وی کتب نویسندگان غیرشیعه و سیره خود حضرت زهرا را از دیگر منابع شناخت آن حضرت نام برد و در این باره با اشاره به تفسیر روح المعانی سیدمحمود آلوسی گفت: آلوسی با وجود سید بودن اما مواضع ضد شیعی دارد و با این حال در تفسیر سوره هل اتی می گوید خدای تبارک و تعالی وقتی جزای بهشتیان را در بعضی سوره ها می شمارد یکی از این نعمت ها هم حورالعین است؛ تنها سوره ای که نعمت های بهشتی را شمرده اما اسمی از حورالعین نیاورده سوره انسان است زیرا این سوره راجع به فاطمه است و جایی که نام فاطمه مطرح است نامی از حورالعین نباید بیاد چون خود او حورالعین است.

 

 

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شنیدنی ترین ویژگی در این بانو که ایشان را به این مقام و عظمت و جایگاه رساند، فانی بودن در خدا و خدامحور بودن است؛ کسی که مع الله شد بالا می رود و مهمترین شاخصه حضرت زهرا در زندگی همین است.

 

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی عاشق حضرت زهرا بود؛ علت تشییع باشکوه شهید سلیمانی را در خدایی بودن ایشان دانست و گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب اخلاص و خدامحوری است.

 

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: هر کجا خود مطرح شد نابودی است و هر کجا خدامطرح شد، ماندگار می شویم پس به کارها رنگ الهی بزنیم که «صبغه الله» رنگ خدا به هر چه خورد، هیچ چیز آن را بین نمی برد و شهید سلیمانی{به دلیل رنگ خدایی که دارد} می ماند ولو بدن او ارباً اربا شود.

 

 

کد خبر 1135145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha