۲ هزار واحد مسکونی در کنارک آسیب دیده اند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۸۰ درصد از آبهای سطحی در شهرستان کنارک جمع آوری شده اند، گفت: ۲ هزار واحد مسکونی در کنارک بر اثر بارندگی شدید آسیب دیده اند.

«رحمدل بامری» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان بیان داشت: بیشترین میزان بارندگی در سالهای  اخیر در چند روز گذشته به صورت نقطه ای و پراکنده سطح استان را در بر گرفت.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی به شهرستان کنارک با 340 میلی متر اختصاص دارد، تصریح کرد: شهرهای دشتیاری، چابهار، زرآباد، دلگان و شمال استان درگیر بارندگی بودند.

 

بامری یادآور شد: با اقداماتی که قبل از بارندگی انجام شده بود و استقرار نیروهای امدادی، فقط در یک مورد که سقف خانه ای ریزش کرد و منجرب به فوت دو نفر از هموطنان ما شد، دیگر فوتی بر اثر سیل نداشته ایم.

 

وی با بیان اینکه 2 هزار واحد مسکونی در کنارک آسیب دیده اند، افزود: 80 درصد از آبهای سطحی در شهرستان کنارک جمع آوری شده اند.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار استان ادامه داد: همچنین 13 هزار و 500 خانوار بر اثر بارندگی دچار آسیب دیدگی شده اند و نیز در حوزه جاده، راه ها، مزارع کشاورزی و باغات دچار آسیب جدی شده ایم.

 

بامری به بازدید وزرای کشور و نیرو از مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت:  در کوتاه مدت جمعیت هلال احمر، سپاه، گروه های جهادی و نیروی انتظامی پای کار بودند.

 

وی افزود: مواد خوراکی، پتو، چادر و وسایل گرمایشی مورد نیاز سیل زدگان سیستان و بلوچستان است.

 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار استان خاطرنشان نمود: نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل از طریق بنیاد مسکن در حال پی گیری است.

کد خبر 1135149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha