رمز موفقیت و پیشرفت جامعه تمسک به مکتب حاج قاسم است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: رمز موفقیت و پیشرفت جامعه ما تمسک به مکتب حاج قاسم سلیمانی و ترویج و نهادینه شدن این مکتب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۷ دی ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک » در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: عفاف و حجاب نقش بی بدیلی در تحکیم بنیان خانواده و خنثی کردن نقشه های دشمنان دارند بنابراین متاسفانه دشمن برای فروپاشی خانواده روی آن تمرکز کرده است.

امام جمعه قلعه گنج بهترین الگوی یک خانواده مسلمان را خانواده فاطمی دانست و افزود: شاخصه های بارز یک خانواده فاطمی خدا محوری و تربیت دینی، رعایت حقوق اعضای خانواده، ساده زیستی، پرهیز از اسراف و تجملات و چشم هم چشمی ها، حاکمیت ارزش های اخلاقی همچون صداقت امانت، وفای به عهد و مهر و محبت است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با اعضای مکتب حاج قاسم، یادآور شد: از جمله ویژگی ها و شاخص های مکتب حاج قاسم سلیمانی اخلاص و صداقت است، که موجب ماندگاری این مکتب درس آموز شده است.

حجت اسلام احمدی نیک تاکید کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه صادقانه عمل کرد و با همه وجود به اسلام، انقلاب به دلیل عهد و پیمان با خدا و امام، وفادار ماند.

خطیب جمعه قلعه گنج تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی نه تنها در ایران شناخته شده است بلکه از مرزهای جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و در جهان شناخته شده است و امروز دشمن حتی از عکس حاج قاسم در فضای مجازی ترس و واهمه دارد.

وی با یادآوری قیام ۱۹ دی مردم قم، اظهار کرد: درس های این قیام بصیرت، دشمن ‌شناسی، حضور به موقع و آگاهانه در صحنه برای دفاع از دین و مکتب است.

حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم هرگاه پای ایمان و عمل در میان باشد نصرت الهی نیز قطعی است و قیام ۱۹ دی حرکتی برخاسته از آگاهی و بصیرت مردم قم و برای دفاع از مرجعیت حق و حقیقت بود که موجب تسریع روند پیروزی نهضت انقلاب شد.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، خاطرنشان کرد:  فضای مجازی آوردگاه جنگ اراده ها است که باید مقابله هوشمندانه ای با آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای خنثی کردن جنگ و نقشه دشمن در فضای مجازی ۳ راهکار از جمله تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تقویت بستر ارائه خدمات پلتفرم های داخلی و ارتقای سواد رسانه ای در سطح افکار عمومی، وجود دارد که غفلت از این راهکارها ما را در جنگ اراده‌ها و آوردگاه جریان تحریف مغلوب می کند.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه ضمن تشکر از آحاد مردم، هیئت های مذهبی و مسئولین ذی ربط در هر چه باشکوه تر برگزار شدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) و حضور به موقع مسئولین از لحظات اولیه سیل اشاره کرد و گفت: علی رغم حضور میدانی مسئولین از لحظات اولیه وقوع و بسیج امکانات شهرستان اما برخی متاسفانه در فضای مجازی بی تقوایی و بی انصافی را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 1135205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha