مرحوم«حامد دیانی» مردم دار و آراسته به اخلاق بود

تنها با بیان اینکه مرحوم حامد دیانی، به عنوان معلم و مدیری با اخلاق و کوشا و فردی خوش‌برخورد و با روحیه شناخته شده بود، گفت: دیانی کارنامه قابل تحسینی در بخش فعالیت های فرهنگی و قرآنی داشتند.

«محمود تنها» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت یاد و نام زینده یاد «حامد دیانی» رئیس فقید اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری، اظهار کرد:حضرت علی(ع) در نهج البلاغه حکمت 10چنین فرمودند:«خالِطُوا النَّاسَ مُخالَطَهً إن مُتُّم مَعَها بَکَوا عَلیکُم و إن عِشتُم حَنُّوا إلیکُم»این بدین معنی است که یکی از آداب اسلامی، انسانی حسن معاشرت با مردم است؛ که در آیین ما به آن تأکید بسیار شده است.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران با برشمردن خصیصه های نیکوی زنده یاد«حامد دیانی»، افزود: برای آدمی ارتباط و معاشرت با دیگران یک ضرورت و خواسته فطری است و نحوه ارتباط با دیگران می‌تواند خوب بودن و یا بد بودن آن‌را تعیین کند. اگر این ارتباط و معاشرت با دیگران، براساس اعتقادات الهی و پا‌یبندی به ارزش های انسانی باشد، ترقّی و سعادت انسان را به‌دنبال خواهد داشت و این دارای ارزش کمی نیست؛ چراکه کمال هر انسانی در رسیدن به اهداف والای انسانی است. امیر بیان (ع) در حدیث فوق، یک معیار کلی به‌‌دست انسان داده، که طوری با مردم معاشرت داشته باشید که تا در میان آنها زندگی می‌کنید به معاشرت با تو رغبت داشته باشند و اگر روزی از دنیا رفتی به‌خاطر از دست دادنت، بر تو بگریند؛ نه این‌که خوشحال باشند. انسان باید به گونه ای با هم نوعان خود زندگی کند که دیگران از دست و زبان او آسوده باشند. مهربان و رئوف ، کمک‌کار، دلسوز و غمخوار مردم باشد و تا آنجایی که در توان دارد در یاری کردن آنان کوتاهی نکند.معتقدم تمامی این دغدغه های ذهنی امیرالمومنین علی(ع) در سیره رفتاری و عملی مرحوم دیانی مشاهده می شد و انصافا ایشان آراسته به اخلاق و ادب بودند.

 

تنها اضافه کرد:پیوند محبت و دوستى حامد دياني از طریق برخورد خوب و نیکى و خدمت کردن به مردم آنچنان محکم بود که همگان ايشان را به منزله نزدیک ترین عزیزان خود احساس می کنند.و اينگونه در ماتمش عزادارند.

 

وی در ادامه بیان کرد: زنده ياد دياني در دوره مديريت خويش اقدامات جامعي در نشر فرهنگ غني قرآني  مركز استان مازندران داشتند و فعاليت هاي قرآني و فرهنگي بي نظيري در زمان تصدی ایشان در آموزش و پرورش ساري رقم خورد.

 

تنها ادامه داد: دارالقران امام خميني(ره) در فرايندي چند ساله با تدبير نيك ايشان بدون حاشيه اي احيا شد و این دارالقرآن به عنوان مركز ثقل فعاليت هاي قرآنی مركز استان تاکنون صدها حافظ قرآن کریم تربیت کرده و همچنان با قوت در مسیر نشر فرهنگ نورانی قرآن قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه برگزاري كرسي هاي تلاوت قرآن با حضور قاريان بين المللي در محافل گوناگون انس با قرآن  که تاثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ غنی قرآنی داشته نیز درکارنامه مدیریتی مرحوم دیانی ملموس است، گفت:رئیس فقید دستگاه تعلیم و تربیت ناحیه یک ساری همچنین اهتمام ویژه به انجام فعالیت های گروهی چون تشکیل گروه همخوانی و تواشیح دانش آموزی داشتند درزمان تصدی ایشان دانش آموزان ناحیه یک ساری موفق به كسب رتبه نخست مسابقات همخواني و مديحه سرايي  دانش آموزان كشور شدند.

 

تنها که خود در گذشته از سال 1393تاسال 1396به عنوان معاون پرورشی و نربیت بدنی در کنار مرحوم دیانی خدمت یمی کرد، خاطرنشان شد: برگزاري سلسله نشست هاي علمي با  حضور  انديشمندانی چون دکتر «محمدرضاشرفی»، «عبدالعظیم کریمی»، «علی صاحبی» و...نیز مورد توجه آن مرحوم بوده است.

 

وی برگزاري موفق همايش با حافظان وحي و تجلیل از۲۵۰ حافظ قرآن و تجلیل ار۵۵۰ حافظ جز۳۰، برگزاري نخستين همايش علمي  و پژوهشی بهداشت روان كودك و نوجوان با دریافت بيش از ٢٧٠ مقاله علمي، برگزاري نشست علمي«ترنم وحي در مثنوي عشق» با حضور دكتر الهي قمشه اي، برنامه ریزی جهت بهینه سازی توانمندی های مربیان مرکز استان با اجرای طرح خانه مربیان  با برنامه های جامع تربیتی و فرهنگی، برگزاری نخستین جشنواره استانی سمت سبز زمین با محوریت نقش زنان در حفظ محیط زیست و برگزاری نخستین جشنواره چهر ه های جاوید جهت تعمیق بخشیدن هویت علمی فرهنگی بزرگان و فرهیختگان ایران اسلامی با محوریت  بزرگ مرد عرصه علم و اندیشه (دکتر محمود حسابی) را از دیگر اقدامات ارزشمند مرحوم «حامد دیانی» برشمرد.

 

تنها یادآورشد: رئیس فقید آموزش و پرورش ناحیه یک ساری برای اینکه در کنار برنامه های فرهنگی، شور و نشاط در بین نوجوانان موج بزند، نخستین جشنواره ورزشی ( کشتی، کاراته، تکواندو  و جودوی )دانش آموزی مرکز استان با مشارکت دیگر دستگاه ها و با حضور مفاخر ورزشی استان را در سالن ورزشی هاشمی نسب ساری برگزار کردند.

کد خبر 1135208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha