دشمن می خواهد اهداف انقلاب اسلامی را کوچک جلوه دهد

آیت الله دژکام گفت: شهدا مسیر تاریخ جهان را عوض کردند و دشمن می خواهد این اتفاق بزرگ و اهداف انقلاب اسلامی را کوچک کند که موفق نمی شود زیرا راه امام و شهدا را همواره ادامه می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 17 دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: توبه کردن از گناهان دارای اهمیت ویژه است و امیرالمومنین علی (ع) بر توبه کردن از پنج گناه تاکید داشته اند که گناهان کبیره هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اگر از گناهان کبیره دوری کنید مورد لطف خدای متعال قرار گرفته و سایر گناهان ما بخشیده خواهند شد و اجتناب از گناهان کبیره و توبه کردن از آنها باعث می شود تا روی شیطان را کم کنیم و زور شیطان به ما نرسد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امام صادق (ع) نیز توبه را پشیمانی عمیق در دل از گناه تعبیر کرده اند و فرموده اند که با داشتن چنین حالتی، خدای متعال گناه کبیره را نیز خواهد بخشید.

وی با اشاره به سخنان امام باقر (ع) عنوان کرد: اگر کسی در قنوت نماز و بعد از نماز صبح و یا نماز عصر 70 بار ذکر «استغفرالله و اتوب الیه» را بخواند، گناهانش 70 بار بخشیده خواهد شد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: قرائت مناجات «تائبین» در روز جمعه مورد تاکید علما قرار دارد و فردی که متوجه گناه خود شده و پشیمانی در وی حاصل شد در این مناجات از خدای متعال می خواهد که لطف کرده و گناهانش را ببخشد و در این مناجات گفته می شود که «خدایا دلمان به خاطر گناهان مرده و با توفیق توبه ما را دل زنده کن».  

آیت الله دژکام اضافه کرد: امید در جامعه زمانی وجود دارد که امید در دل بندگان خدا ابتدا وجود داشته باشد و بندگان به امید خدا دست به آسمان بلند کنند که مسیر سلوک به سوی حق همین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورداری از لطف خدا برای توابین بیان کرد: جز در خانه خدا امید دیگری برای بخشیده شدن وجود ندارد و متوسل شدن به حضرت فاطمه (س) که برای آن در ایام فاطمیه سوگواری کرده ایم را نیز در توبه کردن فراموش نکنیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: تقوا پایبندی به دستورات خدای متعال است و باید احکام خدا را رعایت کنیم و سعادت دنیا و آخرت در اجرای این احکام است.

وی ادامه داد: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان 150 شهید تازه تفحص شده در شهرهای مختلف کشور از جمله شیراز بوده ایم و خون این شهدا برای پاسداری از اسلام ریخته شده است و باید از ایثار این شهدا درس بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: برنامه های امروز ما اگر با مکتب و مسیر شهدا همگام باشد موفقیت حاصل می کنیم و شهدا برای پیاده شدن قرآن کریم زحمت کشیدند و اگر امروز از اسلام و مسلمانی نامی است به برکت خون شهداست.

آیت الله دژکام تصریح کرد: شهدا مسیر تاریخ جهان را عوض کردند و دشمن می خواهد این اتفاق بزرگ و اهداف انقلاب اسلامی را کوچک کند که موفق نمی شود زیرا راه امام و شهدا را همواره ادامه می دهیم.

وی افزود: هدف اصلی انقلاب اسلامی این بود که خداباوری را به دنیا بازگردانیم و بسیاری از مردم جهان به این امر واقف شده اند و دین اسلام تشرف یافته اند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: سالیان سال گذشته اما هنوز پیکر این شهدا همچنان تفحص می شود و در میان مردم ما با افتخار و با شکوه مورد استقبال قرار می گیرند و خدا شهدا را در دنیا و آخرت عزیز کرده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: رمز موفقیت ما اعتماد به رهبر و تبعیت از ولایت فقیه است و هر کسی به دنبال غیر از این برود پشیمان خواهد شد و در هشت سال گذشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره بر افزایش تولید داخلی بوده است که باید آن را مورد توجه قرار دهیم.

آیت الله دژکام با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی نترس برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم داریم که به دنبال نجات کشور از مشکلات باشند.

وی تاکید کرد: تمام مسئولان ما باید در این زمینه مطالبه گر باشند و سختی ها را تحمل کنند که در نهایت با سپری کردن این سختی ها موفق می شویم و شاهد گشایش در کار مردم و جوانان خواهیم بود.

کد خبر 1135214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha