دولت به رفع مشکلات مردم در بورس توجه جدی داشته باشد

اعرافی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه بورس گفت:به موضوعات اقتصادی و بورس باید توجه شود چراکه بسیاری از اقشار متوسط جامعه همه زندگی خود را در بورس ازدست‌داده‌اند و باید دولت در این زمینه نیز اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» امروز (جمعه 17 دی) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با تأکید بر رعایت تقوای الهی گفت: رعایت اکرام و ادب در برابر دیگران به‌عنوان یک اصل اخلاقی و اجتماعی است و وظایف و قواعد اخلاقی و فقهی که در روابط با دیگران در اسلام قرار داده‌شده است، بر چند مبنای اصلی استوار است که ازجمله آن‌ها تکالیف و وظایف ما در برابر خانواده و جامعه است.
 

 

امام‌جمعه قم تصریح کرد: مبدأ کمالات خدا است و باید همه وجود را در برابر خداوند وقف کرد و نهایت بندگی را تقدیم او کرد و در شعاع او ائمه و پاکان قرار می‌گیرند.

 

وی گفت: آنچه در مسیر هدایت ما اثرگذار باشد از پیامبر(ص) تا ائمه اطهار(ع) مهم است و در برابر آن‌ها مسئولیم و باید از آن‌ها پیروی کنیم و احترام بگذاریم.

 

اعرافی با اشاره به عدالت اجتماعی گفت: اسلام به این امر توجه دارد و تأکید بر عدالت بر همه گروه‌ها دارد، باید همگان به عدالت اجتماعی توجه داشته و اجازه ندهیم خدشه‌دار شود و اسلام بر تکریم نیازمندان تأکید دارد.

 

امام‌جمعه قم گفت: اسلام می‌گوید که اگر به نیازمندان می‌خواهید کمک کنید باید کرامت و جایگاه او را حفظ کنیم و کرامت انسانی را خدشه‌دار نکنیم.

 

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به 19 دی‌ماه گفت: این روز و شهدای عزیز پیشگام انقلاب را گرامی می‌داریم که خدمات ارزشمندی را در راستای ایجاد انقلاب اسلامی ایفا کردند.

 

اعرافی گفت: این روز کوچک نیست و سرآغاز نهضت بود و مردم و جوانان قمی در سیاهی ستم‌شاهی با شجاعت و ایثار خود در برابر ظلم و ستم قد علم کردند و افتخارآفرینی کردند و یک مبدأ بود.

 

امام‌جمعه قم تصریح کرد: امسال مراسم 19 در با سخنرانی رهبر انقلاب به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز اجتماع با رعایت دستورات بهداشتی خواهد بود.

 

وی به استقبال از شهدای گمنام در این ایام اشاره کرد و گفت: باید درود بفرستیم بر ارواح شهدا که استقلال و عظمت کشور را حفظ کردند و تشییع‌جنازه آن‌ها موجب نزدیکی مردم با شهدا است که باشکوه و عظمت برگزار شد.

 

اعرافی به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: این ایام به‌صورت باشکوه برگزار شد و ملت نشان دادند که در برابر این خاندان قدرشناسی دارند و وظایف خود را انجام دادند و باید تشکر کرد.

 

امام‌جمعه قم گفت: ما در این مراسم‌ها دیدیم که عطر فاطمی فضای معنوی و اخلاقی را در جامعه به ارمغان می‌آورد، در این شور و شوق فاطمی فرهنگ فاطمی و معنوی را دیدیم که ای‌کاش این فرهنگ همیشه نورافشان بودند.

 

وی گفت: همه ما باید از این فرهنگ برابر معالجه آسیب‌های امروز بهره بگیریم و اگر فرهنگ فاطمی در جامعه باشد بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها رفع خواهد شد.

 

اعرافی به سفر رئیس‌جمهور به قم اشاره کرد و گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان قم را داشتیم که باید تقدیر و تشکر از رئیس‌جمهور کرد و این سفرها امید است که در کاهش فاصله امت و ملت و افزایش اعتماد عمومی مؤثر باشد و بر اساس کار کارشناسی، مصوبات آن تنظیم و اجرا شود و همه انتظار این است که مصوبات برای مردم به‌درستی و دقت اجرایی شود.

 

امام‌جمعه قم بابیان اینکه برای استان قم مصوبات خوبی در نظر گرفته‌شده است گفت: ازجمله مصوبات موضوع آب است که باید با کار کارشناسی درست و انتقال آب از دریا جلوی اختلافات استانی را بگیریم، امروز باید بخش خصوصی را آورده و دولت آینده‌نگری داشته باشد.

 

وی گفت: موضوع دیگر مسائل زیست‌محیطی ازجمله خشک شدن دریاچه نمک است که تولید مشکلات زیست‌محیطی دارد و پیش‌بینی افزایش آن است که ارتقا و توسعه کشاورزی و توسعه فضای سبز باید در دستور کار باشد.

 

اعرافی عنوان داشت: دیگر موضوع مسائل عمرانی و مبلمان شهری و مسکن است که امیدواریم با رعایت ضوابط اسلامی در شهرسازی و اسلامی، قم بتواند قدم‌های خوبی بردارد و ازجمله مسائل دیگر ساماندهی اطراف حرم است که سالی 20 میلیون زائر به قم می‌آید که باید خدمات‌رسانی کنیم.

 

امام‌جمعه قم گفت: از سوی دیگر زیرساخت‌های قم به‌عنوان شهر علمی و زیارتی و بین‌المللی بوده و باید بدانیم که این شهر برای همه کشور است و پذیرای همه کشورهای دنیا است که باید زیرساخت‌های آن توسعه یابد.

 

وی به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: اشتغال و صنایع‌دستی و فقرزدایی و از سوی دیگر کاهش فاصله مناطق محروم امر مهمی است و نباید شاهد حاشیه‌نشینی در قم باشیم و قدم‌های خوبی برداشته‌شده که کافی نیست.

 


وی با اشاره به مسائل فضای مجازی گفت: انتظار از دولت این است که در این خصوص اقدامات اساسی داشته و زیرساخت‌های اینترنت ملی را داشته باشیم و راه‌حل بسیاری از مشکلات و مفاسد این است که اینترنت ملی را ایجاد کنیم.

 

اعرافی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه بورس گفت: موضوعات اقتصادی و بورس باید توجه شود چراکه بسیاری از اقشار متوسط جامعه همه زندگی خود را در بورس ازدست‌داده‌اند و باید دولت در این زمینه نیز اقدام کند.

کد خبر 1135220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha