توسعه فرهنگی نیازمند هم افزایی بین بخشی است/تدوین نقشه راه فرهنگی برای شهر

حجت الاسلام مهروی پور با اشاره به دغدغه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی گفت: توسعه فرهنگی نیازمند هم افزایی بین بخشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «منوچهر مهروی پور« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به برنامه های فرهنگی و اجتماعی دور ششم شورای شهر اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس برنامه و چشم انداز حرکت خواهیم کرد و فعالیت های فرهنگی منسجم و هدفمند شده است.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 15 منطقه و 220 محله در شهر اصفهان افزود: این توسعه و گستردگی نیازمند عزم همگانی در پیشرفت شهر است تا توسعه فرهنگی با هم افزایی بین بخشی رقم بخورد و هر دستگاه اداری متولی نیز نقش خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل بین بخشی و مشارکت عمومی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد که این موضوع در حوزه افراد کارتن خواب و کودکان کار محقق شده و سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی هم مشارکت دارند.

 حجت الاسلام مهروی پور با بیان اینکه همکاری عمومی برای رفع مشکلات و گذر از این زمان سخت لازم است، تصریح کرد: بر اساس فرمایش امام رضا(ع) در خصوص انسان عاقل همین همدلی و همکاری برای رفع مشکلات مطرح است تا بر این اساس برنامه خود را پیش ببریم و شهر و جامعه را از مشکلات بگذرانیم .

وی به ایجاد فضای معنوی حاکم در شهر به دلیل تشیع شهدای گمنام گفت: این اقدام اثرات زیادی را برای برکت شهر و رفع مشکلات خواهد داشت و از حضرت زهرا(س) می خواهیم که نظری به جامعه ما داشته باشند.

*تدوین نقشه راه فرهنگی برای شهر

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به برنامه ریزی که برای دوره ششم شورای اسلامی شده گفت: نقشه راهی را تدوین و بر اساس آن پیش می رود که این منشور با حضور استاندار اصفهان رونمایی شده است.

وی افزود: توجه به ارزش های دینی و انقلاب مورد تاکید برنامه های فرهنگی است و از ظرفیت تشکل های مردم و افراد نخبه در رده های مختلف استفاده می شود.

حجت الاسلام مهروی پور با اشاره به جایگاه بین المللی اصفهان یادآورشد: باید برنامه های متنوع و جذابی برای معرفی این استعداد نهفته در شهر استفاده کرد و با استفاده از ظرفیت گردشگری به اقتصاد شهر و همچنین معرفی بیشتر این دیار کمک شود.

کد خبر 1135282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha