اوج حماقت آمریکا به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی بود

حجت الاسلام سیلاوی اوج حماقت آمریکا را به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: شهادت شهید سلیمانی برای آمریکا خطرناک تر از زمانی است که ایشان در قید حیات بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام حمید سیلاوی» امروز (جمعه ۱۷ دی) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر چوئبده، ضمن قدردانی و تشکر از مردم ولایت مدار این شهر برای خلق حماسه عاشورای فاطمی (س) در برگزاری ۲۲ شب مراسم عزاداری با حضور پر شکوه شهروندان اظهار کرد: مردم شهر چوئبده در اولین شب از مراسم مرکزی ایام فاطمیه (س) شاهد نزول برکات و خیرات الهی بارش باران بودند که سختی مسیر برای ابراز محبت ها به حضرت صدیقه طاهره مانع آنها نشده است. 

 

خطیب نماز جمعه شهر چوئبده به نقل برکات و کرامات حضرت فاطمه زهرا (س) از بزرگان انقلاب اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله مصباح یزدی می فرموند: چادر وصله شده حضرت صدیقه طاهره (س) ارزشش از کل کهکشان ها بیشتر بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فاطمه زهرا (س) اضافه کرد: ایشان فرمودند رزق یکسالشان را از ایام فاطمیه (س) می گرفتند، لذا همه این‌ها نشان از بزرگی این بانوی است. 

 

حجت الاسلام سیلاوی با اشاره به حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و مسئولان استانی و شهرستانی در شهر چوئبده جهت پیگیری و رفع مشکلات این ناحیه محروم ابراز کرد: آنچه که ما از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست کردیم، ارتقای چوئبده به بخش است که قبلا نیز در هیئت دولت به لایحه رسیده بود، اما تصویب نشد.

 

وی حل مشکلات لنج داران و تخلیه بار ملوانی آنها را نیز از دیگر موارد خواسته شده از مسئولان دانست و خاطر نشان کرد: مقرر شد روز (شنبه ۱۸ دی) نمایندگان بندر و گمرک به استان مراجعه کنند تا اقدامات مسئولان در این چند روزی که گذشت پیگیری شود. 

 

امام جمعه چوئبده تصریح کرد: حل و پیگیری مشکلات آسفالت جاده میانی و محور آبادان به چوئبده، پیچ خطرناک ۹۰ درجه ورودی شهر، سوخت قایق داران و لنج داران که به صورت آزاد محاسبه می شود، احداث پیش بیمارستان و ۲۱ خواسته دیگر از مواردی بود که در نشسن با مسئولان استانی و شهرستانی مطرح شد.

 

وی از تخصیص وام قرض الحسنه اشتغالزایی به مردم چوئبده از طریق کمیته امداد خبر داد و تاکید کرد: با قول مساعد مدیر کمیته امداد استان مقرر شد این تسهیلات به شهروندان چوئبده اعطا شود. همچنین طرح اشتعالزایی دستگاه های مولد برق (پنل خورشیدی) به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را در چوئبده اجرا خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سیلاوی همچنین به راه اندازی آب شیرین کن چوئبده طی ۴۰ روز آینده اشاره کرد و ادامه داد: مسئول آبفای استان قول داده که تصفیه خانه آب شیرین کن را تا ۴۰ روز به مرحله بهره برداری خواهند رساند و ساعات پمپاژ آب از هشت ساعت به ۱۰ ساعت افزایش یابد. 

 

وی اذعان کرد: در حوزه برق نیز مسئول ناحیه جنوب برق آبادان قول دادند در عرض ۲ هفته کل مشکلات روشنایی معابر شهر را بر طرف کنند، مشکلات روشنایی سایت پرورش میگو نیط حل خواهد شد؛ در حوزه توسعه شبکه برق هم اقدامات اساسی در آینده صورت خواهد گرفت.

 

امام جمعه چوئبده از آغاز مجدد پروژه تعریض جاده های اصلی و میانی این شهر توسط اداره راه و شهرسازی، خبر داد و بیان کرد: پرونده زمین مصلای نماز جمعه نیز تا یک ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

 

وی حضور مردم برای پیگیری مطالبات را یک اصل مهم دانست و عنوان کرد: لازمه حل مشکلات هر منطقه نیازمند حضور مردم مطالبه گر، با فرهنگ و دغدغه مند است؛ میز خدمت در نماز جمعه برگزار می شود که مطالبات مردمی را از زبان خودشان به شنیده مسئول رسیده شود و جهت حل مشکلات راه حل اساسی و سریع داشته باشند.

 

حجت الاسلام سیلاوی با گرامیداشت ۱۹ دی ماه قیام مردم و روحانیون مبارز قم علیه نظام ستمگر شاهنشاهی در سال ۵۶ گفت: آن روزگار اوج قدرت نظام طاغوت (شاهنشاهی) بود؛ قدرت طاغوت را کسانی که هم سن و سال بنده بودند می شناسند، خفقانی که اون زمان بر مردم و روحانیون حاکم بود را نمی توان مثل آن را دید. 

 

وی اضافه کرد: صدام هم برنامه های محمدرضا پهلوی و ساواک در ایران را در عراق اجرا انجام می داد که همان برنامه های آمریکا و اسراییل و انگلیس بود.

 

امام جمعه چوئبده ابراز کرد: سیاست های غلط نظام طاغوتی شاهنشاهی و توهین های مکرری که به حضرت امام راحل داغی بر مردم انقلابی گذاشت و قیام ۱۹ دی ماه شیرازه و اساس در انقلاب مردم علیه حکومت طاغوتی و استمرار حرکت عظیم کل مردم ایران که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر شد. 

 

وی بیان کرد: می گفتند که این انقلاب سرپا نمی ماند، مستقل نمی شود و باید زیر دو قدرت اول جهان در آن زمان یعنی شرق و غرب قرار بگیرد، اما به کل دنیا ثابت کردیم که می توان مستقل و خودکفا بود.

 

حجت‌الاسلام سیلاوی بیان کرد: در این ۴۲ سال ثابت کردیم که می توان جزو کشور های برتر و دارای تولیدات علمی و فناوری بود که باعث شد کشور هایی که سال‌هاست از امریکا جز ضرر و جنگ چیزی عاید آنها نشده، خط مشی ما را برای آنها الگوی حرکتی باشد و می بینید یمنی های یک کشتی حامل تسلیحات و مهمات امارات را به راحتی بدست بگیرند.

 

وی اوج حماقت آمریکا را در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی برشمرد و یاد آور شد: شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی برای آمریکا خطرناک تر از زمانی است که ایشان در قید حیات بود، سردار رشید جهان اسلام سنبل مقاومت و مبارزه در جهان شد و اکنون اسم او بر سر زبان همه آزاده خواهان جهان است.

 

کد خبر 1135290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha