تأکید بر لزوم انس با قرآن برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی

برگزار کنندگان شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان بر لزوم انس با قرآن برای رفع مشکلات فردی و اجتماعی و بهره گیری از کلام وحی به عنوان نسخه ای درمان بخش در زندگی و جامعه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انار؛ حجت الاسلام حسین منتظری، جمعه(17 دی) در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان در سخنانی تأکید کرد: جامعه بشری نیاز به یاد و ذکر خدا دارد به ویژه قرآن که آثار فراوانی دارد.

 

 

امام جمعه انار تأثیر قرآن بر موفقیت انسان را مورد تأکید قرار داد و با استفاده از حدیثی از رسول اکرم که« حکایت بشر و قرآن، حکایت زمین خشکیده و باران است....»افزود:  مقام معظم رهبری راه حل همه مصائب بشر را در ارتباط با قرآن می داند لذا هر قدر با قرآن بیشتر آشنا شویم مشکلات کمتر است و راه حل همه مشکلات رفتن به سوی معارف قرآنی است.

 

 

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی تحولی در زمینه قرآن در جامعه ایجاد شد اما کافی نست و باید گسترش یابد؛ همچنین با تأکید بر لزوم تأمین منابعی که مؤسسات قرآنی را پشتیبانی و حمایت کند؛ افزود: مؤسسات قرآنی بدون ادعا فعالیت می کنند و حتی مکان مختص به خود ندارند.

 

 

حجت الاسلام منتظری وجود بیش از 120 حافظ کل قرآن کریم و صدها حافظ چند جزء در انار را موضوع مهم و قابل توجهی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مصطفی گرجی با تأکید بر ضرورت رجوع به قرآن؛ کلام وحی را نسخه درمانی برای همه زمان ها دانست و نکات قرآنی خطبه فدکیه را مورد توجه قرار داد و با استفاده از این خطبه گفت: بر اساس فرمایشات حضرت زهرا سلام الله علیها در همه موضوعات فردی و اجتماعی به امور قرآنی مراجعه کنید.

 

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: قرآن مانند تابلوی راهنما راه را نشان می دهد و به آنچه محکم تر است هدایت می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه از قرآن تعبیر به نور شده لذا منازل خود را به قرآن نورانی کنیم؛ اظهار کرد: هر کسی در قیامت با محبوب خود محشور می شود و چه خوب است دوست خوبی برای قرآن کریم شویم و حشر و نشر این جهانی ما با قرآن و اهل بیت باشد لذا قرآن را از صندوقچه ها بیرون بیاوریم که گوهرهای نایابی در آن است.

 

 

 

حجت الاسلام گرجی درباره مسابقات این دوره گفت: 120 نفر از مجموع 380 نفر ثبت نام کننده انتخاب و 80 نفر دعوت به جشنواره حضوری شدند که از همه کسانی که همکاری کردند به ویژه روابط عمومی مس سرچشمه قدردانی می کنم.

 

 

علی زهرودی، فرماندار انار نیز با بیان اینکه این شهرستان در عرصه قرآنی پیشگام است؛ آسیب های اجتماعی را ناشی از دور شدن از قرآن عنوان و بیان کرد: امروز برای ایمن نگه داشتن جامعه باید به قران متوسل شد.

 

 

 

 

کد خبر 1135301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha