قیام ۱۹ دی برای دفاع از دین و مرجعیت بود

امام جمعه شیروان گفت: قیام ۱۹ دی برای دفاع از دین و مرجعیت بود.

حجت الاسلام «حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان؛ یوم الله ۱۹ دی را زمینه ساز ظهور انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: دو ویژگی در قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۷ وجود داشت که امروز هم برای تداوم و اقتدار انقلاب به آن نیازمندیم.

 

امام جمعه شیروان درباره دو ویژگی قیام 19 دی عنوان کرد: اول بصیرت مردم، آن زمانی که در دفاع از ارزش‌های اسلامی در خیابان حاضر شدند و اگرچه بسیاری از مردم به شهادت رسیدند ولی اعتراض خود را به حکومت ننگین پهلوی اعلام کردند و همین حرکت بصیرانه مردم، قیام های متعدد و در نهایت شکل گیری انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

 

حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه دومین ویژگی قیام ۱۹ دی قیام برای دفاع از دین و مرجعیت بود، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هر چه دارد به برکت خون شهداست که راه آنان همچنان ادامه خواهد داشت و ملت ایران همیشه در تمام صحنه ها مقاومت و ایستادگی کردند.

 

وی با تاکید بر لزوم خدمتگزاری مسئولان به مردم همیشه در صحنه و حاضر در عرصه های مختلف، اضافه کرد: مسئولان به ویژه نهادهای خدمات رسان برنامه ثابت و مستمر ملاقات مردمی داشته باشند و همچنین خدمات و کارهای انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

 

با انتشار مقاله‌‌ توهین‌آمیز احمد رشیدی در روزنامه اطلاعات مردم شهر قم  قبل از هر جا به این مطالب توهین آمیز واکنش نشان دادند. این واکنش قمی‌ها در روز 17 دی ماه سال 56 زمینه ساز قیام تاریخی قمی‌ها در روز 19 دی ماه شد.

 

کد خبر 1135376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha