همراهی بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی در آبرسانی به ۳۳ روستا

جزء قاسمی گفت: آبرسانی به ۳۳ روستا در قالب ۱۸ پروژه در مناطق محروم استان زنجان با مشارکت بنیاد خیریه فرهنگی حاج اکبر ابراهیمی اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای این طرح ها، جمعیتی معادل 6 هزار و 566 نفر از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می شوند.

 

علیرضا جزء قاسمی افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح، به روستاهای باشقشلاق، مرصع، قوزلو، دهشیر سفلی، قلعه چای، مینان، حبش، علی آباد، امیرآباد، کپز، ویزمک، ملا پری، قره چریان، زنگین، پاشا چای، کاکاباد، اسدآباد، قره گول، تشویر و گلی آبرسانی می شود.

 

وی با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده، آبرسانی به این روستاها تا پایان اسفند امسال تکمیل خواهد شد، گفت: طبق قرارداد منعقده شده در این طرح، بنیاد خیریه فرهنگی حاج اکبر ابراهیمی نسبت به تهیه لوله، تجهیزات، اتصالات و ساخت مخازن متعهد گردیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این بنیاد خیریه تا سقف 50 میلیارد ریال لوله و اتصالات تامین کرده و مابقی طرح را شرکت آبفا با مشارکت اهالی اجرایی می کند.

 

جزءقاسمی تصریح کرد: اجرای عملیات لوله گذاری، احداث شبکه توزیع و ایجاد منابع تامین نیز از جمله تعهدات شرکت آب و فاضلاب در این قرارداد می باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد:  17 روستای شهرستان سلطانیه نیز با مساعدت و پیگیری حجت الاسلام دکتر شجاعی نماینده مردم شهرستانهای ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، از طریق سرمایه گذاری شرکت "جی تی آی" و مشارکت اهالی و کمک های فنی و اجرایی شرکت آب و فاضلاب استان، آبرسانی می شوند.

 

وی ادامه داد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال اجرا شده و و شامل: احداث خط انتقال، اجرای شبکه توزیع، احداث مخزن ذخیره آب و نصب سامانه های گند زدایی می باشد.

 

این مسئول افزود: با اجرای این 17 طرح در روستاهای شهرستان سلطانیه، زیرساخت های آبرسانی برای جمعیتی افزون بر 9 هزار نفر در این شهرستان تقویت می شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد روستا، 6 روستا تحت پوشش و 11 روستا غیر تحت پوشش می باشند که در 4 روستا نسبت به رفع مشکل کمبود آب اقدام شده و در سایر روستاها نیز عملیات اجرایی در دستور کار می باشد.

 

جزءقاسمی بیان داشت: این طرح ها با هدف کاهش حوادث شبکه توزیع و به تبع آن آبرسانی پایدار و کاهش هدر رفت آب انجام می شود که شامل 36 کیلومتر لوله گذاری و اصلاح شبکه فرسوده می باشد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح های آبرسانی در شهرستان سلطانیه در روستاهای اولنگ، اسدآباد، سبزدرق، طهماسب آباد، قیاسیه، کنگه، ونونان، المکی، خرمدرق، چپ دره، آقزوج، برنقور، بوجی، پرنگین، خیرآباد، ساریجالو و نادرآباد اجرا می شود.

 

کد خبر 1135390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha