خدمت به مردم و اطاعت الهی در زندگی اهل‌بیت(ع) توام با همدیگر بود

آیت الله مهدوی با اشاره به سیر و سلو معصومین(ع) گفت: خدمت به مردم و اطاعت الهی در زندگی اهل البیت(ع) توام با همدیگر بود و هیچ کدام مانعی برای دیگری نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در ویژه برنامه کرانه نور با اشاره به ابعاد زندگی وشخصیتی ائمه معصومین(ع) اظهارداشت: در خدمت به مردم و رفع نیازهای جامعه از دارایی و فراغت خود کاسته و از طرفی در عبادت نیز همت و تلاش بالایی داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: خدمت به مردم و اطاعت الهی در زندگی اهل البیت(ع) توام با همدیگر بود و هیچ کدام مانعی برای دیگری نبود و در هنگام انجام کار شخصی ذکر و عبادت و و نیت خدمت به مردم نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: سیرع عبادی و شخصی و اجتماعی شخصیت هایی مثل حضرت زهرا(س) الگویی برای جامعه امروز است که افراد عبادت را با نیت خدمت به مردم و برعکس جایگزین همدیگر نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دفاع مهم این بانوی بزرگ اسلام از ولایت اشاره کرد و اظهارداشت: علاوه بر ایفای نقش فردی، همسرداری، اجتماعی و عبادی در حمایت از ولی زمان خود نیز ایستادگی و مقاومت داشت.

 

*جایگاه حضرت زهرا(س) در بین ائمه اطهار

وی با بیان اینکه امام مثل کعبه وسط بوده و همه اطراف او می چرخند و از معنویتش بهره می برند، تصریح کرد: وجود امام معصوم همین نقش را داشته و همه گرد او جمع می شوند واز برکات حضورش بهره مند می شوند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: با وجود این جایگاه مهمی ائمه معصومین(ع) دارند اما آنان اهمیت خاصی برای مادرشان قائل و ایشان حائز رتبه و مقام خاصند.

وی با بیان مثالی از ائمه معصومین(ع) که داخل یک مجمعی جمع هستند و شیشه ای دورآنان را گرفته، گفت: همین شیشه تشابه نقش حضرت زهرا(س) است که دور اهل البیت(ع) را گرفته و از بس تمیز و پاک است انگار چنین شیشه ای نبوده و دشمن می خواهد به راحتی به گنجینه ارزشمند برسد اما متوج چنین حفاظی می شود.

عضو مجلس خبرگان گفت: بی توجهی به جایگاه مصومین(ع) موجب فراموشی بهره گیری از دریای عظیم معرفت و انجراف شده که در مناسبت های مختلف باید به آن پرداخته شود.

کد خبر 1135493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha