برگزاری نشست علمی مرکز حافظ ‌شناسی با موضوع فیلمنامه ‌های پویانمایی با اقتباس از غزلیات حافظ

حسن لی گفت: سیصد و چهل ‌و پنجمین نشست علمی مرکز حافظ ‌شناسی-کرسی پژوهشی با موضوع «فیلمنامه ‌های پویانمایی با اقتباس از تک ‌بیت‌ های غزلیات حافظ» روز ۲ دی برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقمندان به صورت مجازی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسن لی»، امروز (شنبه 18 دی) با اشاره به برگزاری سیصد و چهل ‌و پنجمین نشست علمی مرکز حافظ ‌شناسی-کرسی پژوهشی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: موضوع این نشست «فیلمنامه ‌های پویانمایی با اقتباس از تک ‌بیت‌ های غزلیات حافظ» است.

مدیر مرکز حافظ ‌شناسی افزود: «کیوان اصلاح‌ پذیر» و «آبتین اصلاح‌ پذیر» از مدتی قبل در قالب پژوهانه‌ ای در مرکز حافظ ‌شناسی، مشغول به تدوین فیلمنامه‌ های پویانمایی براساس ابیاتی از حافظ بوده ‌اند که پس از آماده ‌شدن 35 فیلمنامه‌ در این نشست به تشریح فرایند اقتباس فیلمنامه‌ پویانمایی از بیت‌های حافظ خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در این پویانمایی در تحلیل بیت‌ هایی از حافظ و رسیدن به فیلمنامه از نظریه ‌های زبان ‌شناسی شناختی با رویکرد پدیدارشناختی استفاده شده است.

حسن لی اعلام کرد: سیصد و چهل ‌و پنجمین نشست علمی مرکز حافظ ‌شناسی-کرسی پژوهشی ساعت 18 و 30 دقیقه روز دوشنبه 2 دی برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم علاقمندان به صورت مجازی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: علاقمندان در 2 بستر ابردراک https://derak.cloud/hafez  و صفحه‌ رسمی مرکز حافظ ‌شناسی در اینستاگرام به ‌نشانیhafezstudiescenter@ می توانند در این نشست شرکت کنند.

خاطر نشان می شود، سلسله ‌نشست‌های مرکز حافظ ‌شناسی در سال جاری با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت فرهنگی و مرکز پژوهش‌ های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و شرکت دانش ‌بنیان «ابردراک» برگزار می شود.

 

کد خبر 1135543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha