توزیع ۲۷ هزار پُرس غذای گرم طی دهه فاطمیه در خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی گفت: از محل نیات موقوفات مرتبط و کمک های مردمی ۲۷هزار و ۹۷۰ پُرس غذای گرم و ۵۸ بسته معیشتی طی ایام فاطمیه بین نیازمندان و عزاداران فاطمی در خراسان جنوبی توزیع شد.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در خراسان جنوبی 74 موقوفه با نیت برگزاری مراسم عزاداری، روضه خوانی، قرائت قرآن و اطعام در ایام فاطمیه در خراسان جنوبی ثبت شده است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دهه فاطمیه امسال 27 هزار و 970 پُرس غذای گرم از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در بقاع متبرکه توزیع شد، افزود: جهت تهیه این تعداد غذای گرم اعتباری بالغ بر 404 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی به بحث توزیع بسته های معیشتی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی طی دهه فاطمیه ۵۸ بسته معیشتی به ارزش ۱۳ میلیون تومان از محل موقوفات مرتبط بین نیازمندان توزیع شد.

 

حجت الاسلام رحیمی در ادامه عنوان داشت: طی دهه فاطمیه امسال پنج عدد گوسفند قربانی از محل کمک های مردمی به ارزش ۱۷میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.

 

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی گفت: امسال در ۳۷ بقعه متبرکه برنامه سوگواره یاس نبوی برگزار شده است و ۱۷ نفر روحانی از قم به بقاع و مناطق محروم استان طی دهه فاطمیه امسال اعزام شدند و بحث اجرای برنامه های تبلیغی فرهنگی را بر عهده داشتند.

کد خبر 1135546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha