مردم استقبال خوبی از رادیو مقاومت دارند/ رادیو مقاومت امسال ۲۴ ساعته شد

اسدی گفت: آمار شرکت کنندگان در مسابقات و پویش هایی که از رادیو مقاومت برگزار می شود نشان دهنده استقبال خوب مخاطبان از این شبکه رادیویی است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری:«هادی اسدی» متولد ۱۳۶۴ اهل شهرستان رزن همدان که نخستین بار سال ۱۳۸۶ در رادیو همدان تست گویندگی داد و پس از قبولی به طور حرفه ای کارش را شروع کرد. وی در سال ۱۳۸۸ به تهران آمد و همزمان با تحصیل در رشته علوم ارتباطات با رادیو مسیر هنریش را ادامه داد و در کنار فعالیت در رادیو، به عنوان مجری در تلویزیون حاضر شد. این هنرمند نخستین مجری شبکه تلویزیونی شبکه شما بود و اجرای برنامه های مختلف تلویزیونی همچون «شهر آماده» شبکه پنج و «روز خوش» شبکه جهانی جام جم را بر عهده دارد. اسدی تاکنون برنامه های شاخص بسیاری برای شبکه های رادیویی تهیه و اجرا کرده است که از معروف ترین آنها می توان به «میکروفن داغ» ، «خودمونی» و «از ما گفتن بود» ، اشاره کرد. وی مجری و گوینده برنامه های مختلف تلویزیون و رادیو از جمله رادیو مقاومت است. اسدی به خاطر اثر« کرونا مهمان امروز» در بخش کرونا به روایت رادیو و  و در زیر مجموعه نگاه نو در جشنواره «کرونا روایت» که از سوی سازمان نظام پزشکی برگزار شد، مقام نخست را کسب کرد. گفتگویی با هادی اسدی در مورد «رادیو مقاومت» ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

رادیو مقاومت چه مدت است که فعالیت دارد؟

رادیو مقاومت همزمان با سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد و امسال دومین سالی است که فعالیت می کند. مراسم افتتاحیه رادیو مقاومت سال قبل با حضور خانواده سردار شهید و جمعی از خانواده معظم شهدا و تعدادی از نمایندگان لشکری و کشوری و همچنین معاون صدا و قائم‌مقام صدا و سیما در استودیو یک ساختمان شهدای رادیو، برگزار شد.

 

مهم ترین اهداف رادیو مقاومت چیست؟

 این شبکه رادیویی با هدف پاسداشت مقام شهدا به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی به حوزه های مقاومت و شهدای مقاومت می پردازد. تبیین مفهوم، ابعاد و چشم‌انداز مقاومت اسلامی ،پاسداشت و معرفی شهید حاج قاسم سلیمانی و نقد و بررسی رسانه‌های بین‌المللی در ارتباط با جبهه مقاومت و معرفی سبک زندگی اسلامی با الگو برداری از شهید سلیمانی از مهم ترین اهداف این شبکه رادیویی است.

رادیو مقاومت در چه مقطع زمانی فعالیت دارد؟

 رادیو مقاومت از 1 تا 30 دی برنامه های مختلف دارد. در حقیقت این شبکه، فصلی است. یعنی در بهمن ماه، رادیو انقلاب و در ایام محرم، رادیو اربعین می شود. به فراخور مناسبت های تقویمی عنوان این شبکه رادیویی تغییر می کند و برنامه هایی در فراخور آن مناسبت تدارک می بیند. این شبکه از طریق گیرنده‌های رادیویی روی موج اف ام ردیف 95,5 مگاهرتز و همچنین از طریق سایت http://radiomoghavemat.ir/  و برنامه ایرانصدا قابل دریافت است.

 

آیا امسال رادیو مقاومت تغییری نسبت به سال قبل داشته است؟

امسال رادیو مقاومت 24 ساعته است. برای ساعات مختلف آن برنامه ای متنوع در نظر گرفته شده ست. به عنوان مثال «برنامه زنده مرد میدان » ساعت 15 تا 18 پخش می شود. از ساعت 12 شب تا 7 صبح نیز برنامه هایی برای این شبکه وجود دارد. در سال گذشته برنامه رادیو مقاومت از صبح تا ساعت 12 شب بود و امسال 24 ساعته شده است.

 

مهم ترین برنامه های رادیو مقاومت چیست؟

 گفت و گو با خانواده شهدا، خاطرات همرزمان شهدا، ارتباط با فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از مهم ترین برنامه های این شبکه رادیویی است. 

 

استقبال از رادیو مقاومت چقدر است؟

خوشبختانه مردم استقبال خوبی از رادیو مقاومت داشتند. مردم در پویش هایی که از طریق رادیو مقاومت صورت می گیرد و همچنین در مسابقاتی که برگزار می شود، شرکت می کنند. به عنوان مثال در یک پویش از مردم خواسته شده بود که عکسی  از سردار سلیمانی به فرزند خود بدهند و در آن حال از فرزند خود عکس بگیرند و ارسال کنند. حجم زیادی از مخاطبان در این پویش شرکت و برای این شبکه ارسال عکس کردند. پیامک هایی نیز که به رادیو مقاومت ارسال می شود نشان از علاقه مندی مردم به این شبکه رادیویی دارد. این شبکه برای کسانی که در برنامه های زنده شرکت می کنند جوایز معنوی مثل سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته است.

 

 

 

کد خبر 1135605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha