اجرای تعزیه مجلس شهادت حضرت زهرا(س)در زرندیه

جوانمرد از اجرای تعزیه مجلس شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان زرندیه خبر داد.

«احمد جوانمرد» با اشاره به اینکه بمناسبت ایام سوگواری بی بی دو عالم، مادر سادات حضرت صدیقه کبری(س) چهار مجلس تعزیه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امیرآباد، حسین آباد، پیک و پرندک اجرا شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این مجالس تعزیه که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، فضایی معنوی را در شهرستان رقم زد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با بیان اینکه این مجالس تعزیه توسط گروههای تعزیه خوانی حضرت زینب کبری(س)شهر پرندک، تعزیه داران روستای پیک، سیدالشهداء(ع) حسین آباد و سیدالشهداء امیرآباد اجرا شد، افزود: برنامه های اجرا شده با استقبال قابل توجه ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

وی همچنین برپایی نمایشگاه عکس نوشته ۹دی در مسجد جامع زاویه را از دیگر برنامه های اجرا شده در این ایام دانست و بیان کرد: این نمایشگاه نیز به به همت  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه و کانون فرهنگی هنری شهدای زاویه، برگزار شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: نمایشگاه عکس نوشته با موضوع اتفاقات سال۸۸ و حماسه بزرگ‌ مردم ایران اسلامی در روز ۹دی بود که در محل مسجد جامع شهر زاویه برپا شده است.

 

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی هدف از برپایی این نمایشگاه را روشنگری مردم و انعکاس دسیسه های فتنه گران داخلی و خارجی در حوادث سال ۱۳۸۸ عنوان کرد.

 

جوانمرد تجدید میثاق اصحاب فرهنگ وهنر زرندیه با شهداء را از دیگر برنامه های این ایام دانست و افزود: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهید سلیمانی، تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه به همراه جمعی از مسئولان محلی در محل یادمان شهدای گمنام و مزار شهدای شهر پرندک حضور یافته و با اهدای گل و فاتحه با شهدای این شهر تجدید میثاق نمودند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه همچنین برگزاری محفل شعرخوانی سردار دلها در زرندیه را از دیگر برنامه های انجام شده در این ایام دانست و اضافه کرد: محفل شعرخوانی سردار دلها در محل دفتر امام جمعه شهر پرندک برگزار شد.

 

جوانمرد ادامه داد: در این محفل تعدادی از شاعران و ادیبان شهرستان از جمله آقایان محمد ابراهیم مطیع، ولی اله صفری، عبداله شیراوژن، ابراهیم ضیایی، حمید فرقانی و خانمها سمیرا یکه تاز و سمانه محمدی به قرائت تازه ترین سروده های خود در موضوعات دهه بصیرت، ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری(س) و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

 

وی با اشاره به برگزاری شب شعرفاطمی(یاس کبود) در زرندیه نیز بیان کرد: شب شعر فاطمی با عنوان یاس کبود به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون فرهنگی هنری بقیه الله(عج) در محل مسجد جامع امیرآباد برگزار شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه شاعران برجسته شهرستان در این محفل نورانی به قرائت اشعار خود در رسای مادر سادات حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند، ادامه داد: برگزاری مراسم سخنرانی، مرثیه سرایی، اجرای سرود توسط گروه نورالشهداء و اجرای نمایش تشییع نمادین حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه ای این مراسم بود که مورد توجه و استقبال حاضرین واقع گردید.

کد خبر 1135607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha