ورود ستاد اجرایی فرمان امام برای جبران خسارات ناشی از سیل جنوب کرمان

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: سلسله اقداماتی برای کاهش آلام مردم سیل زده برنامه ریزی شد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هم چند کار را هدف قرار داده تا سریع تر انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ عارف نوروزی، شنبه(۱۸ دی)در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به تأکید معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر کمک برای رفع بخشی از مشکلات و نیازهای اضطراری مردم سیل زده جنوب استان اشاره کرد.

 

 

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تأکید دکتر مخبر با بیان اینکه مجموعه نهادهای انقلاب اسلامی وارد استان و سلسله اقداماتی برای کاهش آلام مردم سیل زده برنامه ریزی کردند؛ افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هم چند کار را هدف قرار داده تا سریع تر انجام دهد.

 

 

وی ادامه داد: یکی از این مشکلات از بین رفتن احشام مردم در مناطق عشایری و روستایی بوده که از طریق هولدینگ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در جهت تأمین بخشی از احشام تلف شده اقدام می کنیم تا دام های سازگار با محیط را برای مردم تأمین کنیم.

 

 

 

نوروزی با اشاره به از بین رفتن مقدار قابل توجهی از وسایل مردم در سیل، گفت: در این رابطه نیز مسئولیت پذیرفتیم تا امکاناتی فراهم کنیم و یک سلسله مباحثی در زمینه مشکلاتی که از جهت اشتغال پیش آمده بنیاد برکت پذیرفته که انجام بدهد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در عین حال مشکلاتی که هم در زمینه زیرساخت ها و هم محل زندگی مردم و نگهداری احشام بوده در این باره نیز تصمیماتی گرفتیم که ستاد در این امر مشارکت دارد تا مشکلات را سریع تر کاهش دهیم.

 

 

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از احداث سرویس‌های بهداشتی آسیب دیده در مناطق سیل زده جنوب استان توسط این ستاد و بنیاد مسضعفان خبر داد و بر لزوم برآورد دقیق خسارت ها در استان های سیل زده تأکید کرد.

 

 

 

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز با بیان اینکه از 8 تا 13 دی ماه با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارندگی‌های شدید در 9 شهرستان داشتیم، افزود: اما بیشترین حجم خسارات در منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج بود و این شهرها در دامنه دشت‌های منتهی به کوه واقع شده‌اند و سیلابی هستند. 

 

 


وی گفت: سال گذشته با مشارکت واحدهای بزرگی صنعتی و همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و به ویژه ادوات و تجهیزات ارتش، 132 کیلومتر از روستاهای بحران‌زای استان لایروبی و دایک‌های حفاظتی ایجاد شد و از خسارت بیشتر کاست. 

 

 


استاندار کرمان با بیان اینکه سیلاب موجب انسداد 156 راه روستایی، قطع ارتباط 9 محور مواصلاتی، آبگرفتگی و خسارت 1700 واحد  مسکونی روستایی و شهری و برآورد 1500 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب استان شد؛ گفت: سرمازدگی در سال گذشته 13 هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم اعتباری را برای جبران این خسارات به دست مردم برسانیم؛ به محدودیت اعتبارات و فرآیند طولانی برای تأمین و تخصیص جبران خسارت سیل زدگان هم اشاره کرد.

 

 

زینی وند با تأکید بر اینکه مهمترین و ضروری‌ترین مسئله، تسریع در رسیدگی به کشاورزی، احشام، لوازم منزل و احداث سرویس‌‌های بهداشتی در مناطق است؛ از بارندگی های آتی خبر داد و بر لزوم مدیریت در این باره تأکید کرد.

کد خبر 1135632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha