دشمن با حیله‌های مختلف به دنبال تضعیف نظام و انقلاب است

آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را نتیجه فداکاری و از خودگذشتگی شهدا دانست و گفت: دشمنان امروز بیکار نیستند و با حیله‌های مختلف به دنبال تضعیف نظام و انقلاب ما هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در آستانه سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ جمعی از اساتید بسیجی حوزه علمیه قم امروز با حضور در بیت آیت‌الله نوری‌ همدانی با وی دیدار کردند.

 

آیت الله نوری همدانی در این دیدار حرکت مردم قم در ۱۹ دی را حماسه تاریخ‌ساز دانست و افزود: در زمان ستمشاهی، استبداد و استکبار  بر کشور حاکم بود و رژیم شاه به شیوه ارباب رعیتی حکومت و مردم را تحقیر می‌کرد.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم و علما در برابر ستم‌های دوران طاغوت ساکت ننشستند گفت: با چاپ مقاله‌ای موهن در روزنامه اطلاعات آن زمان، مردم و علما برای حمایت از حضرت امام خمینی رحمه الله علیه بازار‌ها و مدارس علمیه را تعطیل کردند و به خیابان‌ها آمدند.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: رژیم شاه که تا تاب و تحمل اعتراضات گسترده مردم را نداشت دست به کشتار گسترده مردم زد و همین موضوع باعث گسترش قیام مردم قم در سایر شهر‌ها شد.

 

این مرجع تقلید در ادامه انقلاب اسلامی را نتیجه فداکاری و از خودگذشتگی شهدا دانست و گفت: دشمنان امروز بیکار نیستند و با حیله‌های مختلف به دنبال تضعیف نظام و انقلاب ما هستند.

 

وی جنگ تحمیلی را نمونه‌ای از دشمنی مستکبران عالم با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان با حیله‌های گوناگون مسلمانان را در کشور‌های مختلف به جان هم انداخته اند و فتنه‌های متعددی میان مسلمانان ایجاد کرده‌اند.

 

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: ما موظفیم شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و در مقابل فتنه دشمنان ایستادگی کنیم.

 

مسئول مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه نیز در این دیدار علما و روحانیت را طلایه داران و و پیشتازان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: علما همواره چراغ راه مردم در عرصه‌های گوناگون زندگی بوده اند و هدایت مردم وظیفه شرعی و دینی آن‌ها بوده است.

 

حجت الاسلام سید حسن اکبری افزود: علما همیشه از جنس مردم و با مردم بوده‌اند و با بهره‌گیری از تعالیم ارزشمند اسلامی به نفع مردم حرکت کرده اند.

کد خبر 1135653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha