واکسیناسیون خانه به خانه به جای مرکز به مرکز انجام می شود

زنگانه گفت: سخت گیری در خصوص اجرای واکسیناسیون بیش از پیش انجام می شود و این اقدام خانه به خانه و فرد به فرد به جای مرکز به مرکز انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» عصر امروز (شنبه ١٨ دی) در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: سخت گیری در خصوص اجرای واکسیناسیون بیش از پیش انجام می شود و این اقدام خانه به خانه و فرد به فرد به جای مرکز به مرکز انجام می شود.


استاندار گلستان افزود: تماشای مسابقات ورزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، رعایت نظم و فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام و همراه داشتن کارت واکسن الزامی است

 

وی ادامه داد: حراست دستگاه های اجرایی نظارت لازم را بر اجرای واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارکنان انجام دهند و از طریق سامانه امید امکان پایش کارمندان ایجاد شود.

 

زنگانه گفت: ۲۵ تا ۳۰ هزار خانواده واجد شرایط برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند که از تمامی این افراد و کسانی که برای دریافت دز دوم و سوم مراجعه کنند اند دعوت می کنم واکسیناسیون خود را جدی بگیرند تا ایمنی جامعه در برابر شیوع احتمالی امیکرون افزایش یابد.

 

وی افزود: مخابرات استان امکان ارسال پیامک رایگان برای واجدین شرایط دریافت دز دوم و سوم را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی فراهم آورد.

 

استاندار گلستان گفت: با توجه به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی های مقابله با کرونا، در هنگامه تقدیر از دیگر فعالان عرصه مقابله از آنها نیز تقدیر شود.

 

وی افزود: در حال حاضر تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند اما با توجه به تایید ۴۷۶ مورد امیکرون در کشور که ۴ مورد آن گلستانی هستند، رعایت شیوه نامه های بهداشتی الزامی است.

 

زنگانه گفت: در حال حاضر ۱۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۱ بیمار در icu بستری و ۱۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و در هفته گذشته تنها ۲ فوتی در استان داشتیم.

 

وی افزود: تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند هر دو دُز و البته بیش از ۱۶۰ هزار نفر  دُز سوم واکسن را زده اند و باید اطلاع رسانی به دریافت کنندگان دزهای اول و دوم جهت تزریق دز سوم انجام شود

کد خبر 1135670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha