میرزا کوچک و شهید سلیمانی مرد میدان جهاد بودند

عباسی با بیان اینکه سرداران میرزا کوچک و شهید سلیمانی در راه خود مقتدر و مرد میدان جهاد بودند، افزود: باید قدردان گذشتگان و شهدای انقلاب باشیم

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (شنبه، ۱۸ دی) در اختتامیه رویداد رسانه ای سردار تا سردار که در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد، اظهار کرد: آثار هنرمندان در عرصه های دینی و آیینی ناگفته هایی زیادی را بیان می کند. 

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهدا به عنوان پرچمداران هدایت ما گمشدگان و گمراهان هستند، افزود: خون شهدا و مسیر حق آنها، طریق هدایت و نقشه راه را برای ما ترسیم می کند.


وی تصریح کرد: هر زمانی که در سمت های مختلف به عنوان یک ایرانی و گیلانی سفرهایی به خارج از کشور داشتم، به اینکه اصالت گیلانی دارم افتخار می کردم و از میرزاکوچک به عنوان یک اسطوره یاد می کردم.

 

عباسی با بیان اینکه میرزاکوچک یک فریاد بود، تاکید کرد: در زمانی که استبداد حاکم و استعمار در همه جهت عرصه را بر مردم تنگ کرده بود، سردار میرزا کوچک قد علم کرد و ایستاد.

 

استاندار گیلان افزود: میرزا کوچک به دنبال مقابله با کسانی بود در حال از بین بردن ارزش های دینی بودند؛میرزا با روحیه انقلابی آنقدر مقاومت کرد تا به شهادت رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نویسان تا سالها غیرمنصفانه و منصفانه در مورد میرزا و قیامش قلم زدند و امروز این حق بر گردن ماست که راه میرزا را زنده نگه داریم.

 

عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه راه حرکت میرزا کوچک جنگلی بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی نیز پرچم دار مقابله با ظلم و استکبار و هم مسیر با سردار جنگل بود.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید راه و رسم دو سردار شناخته و آن را به هم پیوند بزنیم، گفت: باید این راه و مسیر را صیانت و حفظ کرده و در این راه حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه سرداران میرزا کوچک و شهید سلیمانی در راه خود مقتدر و مرد میدان جهاد بودند، افزود: باید قدردان گذشتگان و شهدای انقلاب باشیم.

 

عباسی با اشاره به اینکه روحانیت همیشه پرچمدار و پیشتاز عرصه های مختلف انقلاب بودند، اظهار کرد: این قشر در عرصه های سیاسی، فرهنگی و جهاد همواره حضور فعال هستند.

 

استاندار گیلان تاکید کرد: به دنبال این هستیم که کنگره شهید میرزاکوچک و شهدای روحانی استان را سال آینده هر چه بهتر و با شکوه تر برگزار کنیم و در سفر رئیس جمهور به گیلان نیز در این خصوص تصمیم گیری می کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید برای آیندگان چهره های برجسته ملی در بخش های مختلف هنری، فرهنگی، اجتماعی و ... را بشناسانیم، اذعان کرد: اثر هنری، کار صدها کاغذ را می کند و تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت.

کد خبر 1135674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha