اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث گلخانه‌های جدید و توسعه آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بیست و دومین جلسه ستاد امنیت غذایی که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات گلخانه‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آبی و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث گلخانه‌های جدید و توسعه آن باشیم.

 

 

سپری با بیان اینکه در استان کردستان 81 واحد گلخانه مشغول به فعالیت هستند، افزود: این گلخانه‌ها در سطح 33 هکتار به تولید محصولات گلخانه‌ای می‌پردازند بطوری‌که  بالغ بر 5  هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای را تولید می‌کنند.

 

 

وی به گلخانه‌های تولید گل و گیاه زینتی اشاره کرد و افزود:  بالغ بر  یک میلیون و ۳۰۰ هزار گل شاخه بریده در سال در استان تولید می‌شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به رعایت میزان کود و سم در محصولات کشاورزی و دقت گلخانه‌های استان در رعایت مقررات ارسالی از سوی سازمان اعلام کرد: تولید محصول سالم یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است و با توجه به صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان، واحدهای گلخانه موظف به راه‌اندازی واحدهای کیفیت شده‌اند که با نظارت واحد غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  محصولات پایش و میزان کود و سم بکار رفته بررسی شود.

 

 

سپری اظهار داشت: خوشبختانه این روزها بحث امنیت غذایی و تاسیس قرارگاهی به همین نام در کشور اهمیت  موضوع را نشان می‌دهد و نیز با توجه به آنکه هر کشوری برای واردات محصولات کشاورزی استانداردهای تعریف شده خاص خود را دارد به همین دلیل لازم است دقت‌های لازمه در میزان استفاده از کود و آفت‌کش‌ها صورت گیرد.

 

 

بررسی مشکلات گلخانه‌های در حال احداث و بازدید از آنها و بررسی شرایط اعطای تسهیلات از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود.

کد خبر 1135695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha