جریان سازی فرهنگی از دستاوردهای ارزشمند رویداد ملی فهماست

گودرزی گفت: ارتقای فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و جریان سازی فرهنگی از دستاورهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

« علی گودرزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به نقش فهما و ثبت فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد، اظهار داشت: رویداد ملی فهما در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، انسجام و ارتقا کیفیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و تقویت فعالیت های مسجد محور نقش مهمی داشته است.

 

وی افزود: جریان سازی، گفتمان تواصی به صبر و حق، افزایش استفاده از محصولات فرهنگی هنری از دستاوردهای مهم رویداد ملی فهما برای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری صالحین شهرستان بروجرد بیان کرد: ترویج آموزه های قرآنی، سیره نبوی و مکتب اهل بیت (ع)، عمران معنوی مساجد، جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، مقابله با توطئه های دشمن و کادرسازی برای آینده نظام ازجمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است

 

 وی با اشاره به فعالیت های مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی در سومین رویداد فهما، افزود: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی از شاخص های مهم سومین رویداد ملی فهما بود.

 

گودرزی ادامه داد: شرکت در آزمون و آموزش های سایت بچه های مسجد سومین رویداد فهما نیز از شاخص های مهمی بود که در سومین رویداد ملی فهما مورد توجه قرار گرفت.

 

تقویت همدلی و رونق مساجد نقطه عطف سومین رویداد ملی فهماست

 

وی با اشاره به نقش رویدا ملی فهما در تقویت همدلی و ایجاد رقابت سازنده بین فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: تقویت همدلی و رونق مساجد نقطه عطف سومین رویداد ملی فهماست.

 

گودرزی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری صالحین در سومین رویداد فهما 12 هزار و 467 امتیاز کسب کرده است، افزود: بیشترین فعالیت این کانون  در رواق فرهنگ بوده است.

 

وی اظهار کرد: در  سال 98 و رویداد ملی فهما گروه نمایش کانون فرهنگی هنری صالحین با عنوان« امن ترین  جای دنیا» حائز رتبه اول جشنواره  نمایش بچه های مسجد در استان قزوین شد.

 

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

 

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.

کد خبر 1135905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha