رعایت واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی راهکار مقابله با «امیکرون» است

افشارچی، تنها راه مقابله با سویه جدید کرونا«امیکرون» را تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مردم، ستاد کرونا، دستگاه‌های اجرایی متولی، دانشگاه علوم پزشکی و در نهایت بسیج ارکان نقش مهمی در کنترل سویه جدید کرونا«امیکرون» دارند.

 

محسن افشارچی با اشاره به تغییر رنگ وضعیت کرونا از قرمز به آبی گفت: این تغییر نتیجه تسریع در واکسیناسیون ورعایت پروتکل های بهداشتی بود.

 

وی با بیان اینکه تغییر رنگ وضعیت کرونا موجب ایجاد آرامش در کشور شده است،افزود:  بررسی ها نشان می دهد در صورتی که ۷۵ درصد جمعیت کل استان واکسینه شوند، هنوز ۲۲۰ هزار نفر می توانند در آستانه مرگ باشند که نسبت به امر تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

 

به گفته افشارچی، با در نظر گرفتن واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال استان نیز ۸۵ هزار نفر در معرض خطر هستند که حتی می تواند به قیمت جان آنان تمام شود.

 

استاندار زنجان اضافه کرد: واکسیناسیون راهکار مناسبی برای مقابله با کرونا و خطر مرگ ناشی از کرونا است از اینرو لازم است شهروندان واکسیناسیون کرونا را فارغ از نوع واکسن های در دسترس، جدی بگیرند.

 

افشارچی خاطرنشان کرد: تمامی واکسن های تزریقی به ویژه واکسن های داخلی از جمله پاستور به میزان ۹۶ درصد در درگیری با بیماری موثر بوده و به این موضوع باید توجه داشت.

 

این مسئول به وجود واکسن به اندازه کافی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: لازم است تا شهروندان واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و با توجه به بروز سویه جدید اُمیکرون در کشور و استان رعایت بیش از بیش پروتکل های بهداشتی کرونایی مورد تاکید است.

 

افشارچی با یادآوری اینکه در حال حاضر سویه جدید اُمیکرون در کشورهای اروپایی اوج بیشتر گرفته است، گفت: برای پیشگیری از مرگ و میرهای کرونایی که هنوز هم در آمریکا و انگلستان رخ می دهد لازم است از سفرهای خارجی پرهیز شود.

 

وی، راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی و دیگری تسریع در واکسیناسیون خواند و گفت: وقتی سیستم  بهداشتی متوجه موارد می شود، بطور قطع مساله قرنطینه باید جدی گرفته شود و از طرفی آگاهی و اطلاع رسانی نیز اهمیت زیادی دارد.

 

کد خبر 1135924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha