لزوم هویت سازی استانی با شناسایی شخصیت‌های مذهبی و انقلابی

حجت الاسلام پوریوسفی با اشاره به رویکرد محله محوری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خواستار نگاه ویژه به شهرستان‌ها و شناسایی شخصیت‌های مذهبی و انقلابی آنان برای هویت سازی استانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «مجتبی پوریوسفی»  امروز(یک شنیه، 19 دی) در دیدار اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه میرزاکوچک زنده است و باید به ابعاد شخصیتی وی بیشتر پرداخته شود گفت: همگان موظف به پرداختن به نهضت جنگل و میرزا کوچک و تبیین آن در جامعه هستیم.

 

دیبر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خواستار اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت میرزا کوچک جنگلی شد و افزود: در دوران‌های مختلف چون مشروطه، دفاع مقدس دارای شخصیت‌های برجسته‌ای هستیم و باید این شخصیت‌ها که هویت گیلان هستند را به جامعه معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه از پرداختن به بسیاری از شخصیت‌های مهم و تاثیر گذار گیلان مغفول مانده‌ایم و رسالت ما معرفی آنها است اظهارکرد: باید این شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار و شهدا را روایت کنیم تا مردم با آنان آشنا شوند.

 

پوریوسفی خواستار نگاه ویژه به شهرستان‌ها و شناسایی شخصیت‌های مذهبی و انقلابی آنان شد و بیان کرد: برای هویت سازی استانی و در گام بعدی ملی اقدام کرده و شخصیت‌های فاخر را معرفی کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید پاسخگوی مردم باشیم اذعان کرد: جریان جبهه فرهنگی دارای اصالت بوده و به نگاه رهبر معظم انقلاب متصل است. بی تعارف است و به هیچ دولتی وابسته نیست.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه نگاه جریان انقلابی پرسشگرانه و منتقدانه است تصریح کرد: باید شکاف و خلا بین میدان انقلاب، مسئولان و فعالیت‌های فرهنگی و هنری از بین رود تا فرصت خادمی کردن برای مسئولان وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید با مردم صادقانه و دوستانه رفتار کرد و از ظرفیت آنان در امور مختلف بهره گرفت، نگاه محله محور جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: باید با مردم ارتباط برقرار کرده و جوانان متعهد انقلابی را کشف کرده و مدیریت را به آنان آموزش دهیم تا بتوانیم در آینده از آن بهره گیریم.

 

پوریوسفی در پایان با تاکید بر مشارکت و تعامل بین دستگاه‌های فرهنگی خاطرنشان ساخت: به تنهایی نمی‌توان یک کار فرهنگی را انجام داد و باید با اتحاد و اخوت بین چند نهاد این اتفاق صورت بگیرد تا بتوانیم درکنارهم یک کار فرهنگی مطلوب را به انجام برسانیم.

 

کد خبر 1135996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha