۵۰ درصد  جنگل کاری کشور در استان  ایلام انجام می شود

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال ۵۰ درصد توسعه‌ و جنگل کاری کشور در استان ایلام اجر می‌شود.

«کامران پورمقدم» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های بالقوه استان ایلام در زمینه جنگل کاری، این میزان کاشت جنگل به استان ایلام اختصاص یافته است.
 

 

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای کم پوشش جنگل در جهان است، گفت: باید تلاش کنیم که سطح جنگل کاری و فضای سبز کشور را افزایش بدهیم چرا که هر هکتار جنگل 68تن گرد و غبار را جذب می کند  که نقش بسیار موثری در جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار در کشور دارد.
 

 

پورمقدم یادآور شد: استان ایلام یکی از استان های شاخص کشور در بحث جنگل کاری و توسعه جنگل است و خوشختانه  دهلران ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای جنگل کاری دارد و این مهم منجر به توجه کشور به استان شده است.
 

 

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال به نیاز کشور به حوزه زراعت چوب هم اشاره کرد و یادآور شد: ۶ میلیون متر مکعب چوب در کشور نیاز است و استان ایلام و به ویژه شهرستان دهلران در این عرصه نیز اقدامات خوبی داشته است.
 

 

پور مقدم  خاطرنشان کرد: اگر عرصه های بیابانی را زیر کشت چوب ببریم، می توانیم در سال های آینده در این  زمینه بی نیاز و به اقتصاد مقاومتی در این حوزه عمل کنیم.

کد خبر 1136000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha