خانه های تاریخی شیراز با احیای جریان زندگی در بافت حفظ و احیا می شوند

اصنافی گفت: خانه های تاریخی شیراز با احیای جریان زندگی در بافت حفظ و احیا می شوند و از آنجا که جنس بافت تاریخی شیراز خشتی است با حصارکشی اجازه اقدامی در آنها داده نمی شود و در دهه های آینده از بین خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (یکشنبه 19 دی) در نشست صمیمانه با دبیران مجامع تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس گفت: احیا و بازسازی امید در مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید مورد توجه باشد و شهرداری شیراز به این موضوع اولویت داده است.

شهردار شیراز افزود: شهرداری قطعه ای از پازل فرهنگی شهر است و مدیریت شهری در حوزه فرهنگی به ساختارسازی توجه ویژه دارد و هم افزایی با سایر نهادهای متولی در حوزه فرهنگ باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: خانه های تاریخی شهر شیراز باید حفظ شده و کاربری های فرهنگی، گردشگری و ... برای آنها تعریف شود و دسترسی ها و اجازه بازسازی بافت با ضوابط میراثی باشد.

اصنافی تاکید کرد: خانه های تاریخی با احیای جریان زندگی در بافت حفظ و احیا می شوند و از آنجا که جنس بافت تاریخی شیراز خشتی است با حصارکشی اجازه اقدامی در آنها داده نمی شود و در دهه های آینده از بین خواهند رفت.

وی اعلام کرد: مجوز اولیه انتشار ۹۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط مترو و بازسازی ناوگان حمل و نقل اخذ شده و این در حالی است که بودجه کشوری این اوراق هشت هزار میلیارد تومان است.

شهردار شیراز ادامه داد: مدیریت جدید شهری شیراز حل مسائل اقتصادی، پرداخت بدهی پیمانکاران، ایجاد انضباط مالی و ساختار سازی در حوزه فرهنگی را اولویت نخست خود می داند و برای اصلاح ساختار نیروی انسانی نیز تلاش می کند.

وی گفت: اتمام بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» به عنوان بزرگترین آزادراه شهری در جنوب کشور به طول ۱۸ کیلومتر و بهره برداری از خط 2 مترو در 2 فاز از شهرک «میانرود» تا میدان «امام حسین (ع)» از پروژه های شاخص شهری شیراز است.

کد خبر 1136028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha