ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

احسانی گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۹ تا ۱۵ اسفندماه در استان همدان برگزار می‌شود.

«احمدرضا احسانی » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان  با بیان اینکه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۹ تا ۱۵ اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نسبت به دوره‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود:  تا کنون سه کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم این تعداد افزایش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: بخش «تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال» از بخش‌های تازه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است که فرصتی به منظور دیده و ارزیابی شدن فعالیت معلمان، اساتید و کودکان و نوجوانانی که در تولید آثار نمایشی فعالیت دارند، ایجاد خواهد کرد.

 

وی  با بیان اینکه فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب ۱۲ بخش در مهرماه منتشر شد، اظهار کرد: مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه خیمه‌شب‌بازی، نقالی- پرده خوانی، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (تا ۱۸ سال)، تئاتر فراگیر (همراه افراد با نیازهای ویژه)، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، پژوهش، آثار میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی، بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره هستند.


وی با بیان اینکه بر اساس فراخوان منتشر شده مهلت شرکت در بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، تا ۱۶ آذر ماه اعلام شده بود، خاطرنشان کرد: در این بخش ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که بعد از ارزیابی، آثار راه یافته به صورت غیر رقابتی در جشنواره اجرا خواهند شد.

 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه مهلت شرکت هنرمندان در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی هم ۱۶ آذرماه به پایان رسید، اظهار کرد: در این بخش ۴۲ اثر در دو مرحله با هدف دستیابی به نمایشنامه های با کیفیت، به رقابت می پردازند.


بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اسفندماه ۱۴۰۰ به دبیری امیر مشهدی عباس  از 9 تا 15 اسفند ماه در این شهر برگزار می شود.

 

کد خبر 1136122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha