بی‌بصیرتی و دنیاطلبی از مهم ترین موانع انقلابی ماندن است

پژوهشگر حوزه‌های علمیه خواهران در مقاله ای که در همایش بین المللی پژوهش های قرآنی به چاپ رسیده است، به تبیین «موانع انقلابی ماندن از منظر قرآن کریم» پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، براساس مقاله ارائه شده «طاهره حاجی قاسمی» پژوهشگر حوزه‌های علمیه خواهران و طلبه مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام که در همایش بین المللی پژوهش های قرآنی منتشر شده است، موضوع «موانع انقلابی ماندن از منظر قرآن کریم» را مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

وی در چکیده این مقاله آورده است: برای وجود و بقاء انقلاب و انقلابی ماندن، باید مقتضی موجود و موانع، مفقود باشد. قرآن کتاب جامع و دارای آموزه‌ها و گزاره‌های بسیاری در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و ... است، از این رو به بیان موانع موجود در سر راه انقلاب و انقلابیون پرداخته که با شناخت آن‌ها و رفع موانع، میتوان هم انقلابی ماند و هم از ریزش نیروهای انقلابی و تضعیف روحیه آن‌ها جلوگیری به عمل آورد.

اين پژوهش، با استفاده از توصیف و تحلیل و به روش کتابخانه‌ای به بررسی موانع انقلابی ماندن از منظر قرآن کریم می‌پردازد.

از رهگذر این پژوهش، بیبصیرتی، فاصله گرفتن از ولایت و رهبری، تحجرگرایی، ناامیدی و یأس، سستی و تنبلی، دنیا طلبی و متابعت از هوای نفس، از مهم ترین موانع انقلابی ماندن به شمار میرود که هر یک از این موارد در دور ماندن و جدا شدن از آرمان های انقلاب تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 1136169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha