هشدار کلاهبرداری با پیامک جعلی/ سامانه «عدل ایران»  تنها راه ارتباطی دستگاه قضایی و مردم است

حجت الاسلام حمیدی در مورد دریافت پیامک‌های جعلی قضایی هشدار داد و گفت: شهروندان فقط به پیامک های قوه قضایه که با نام «عدل ایران» ارسال می شود، توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۲۰ دی) در حاشیه بازدید از حوزه قضایی شهرستان سربیشه و دادگاه عمومی بخش دُرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در این بازدید عملکرد ۹ ماهه دادگستری شهرستان را از نظر ورود جرایم، نحوه رسیدگی و تعداد پرونده‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان سربیشه مانند سایر نقاط استان مشکلاتی از لحاظ چارت تشکیلاتی و کمبود کادر قضایی دارد اما عملکرد همکاران و رسیدگی به پرونده‌ها قابل قبول است و  آرا به‌موقع صادر و اجرا می‌شود.

 

وی گفت: مشکلات قضایی شهرستان سربیشه در مرکز استان رسیدگی خواهد شد تا خدمات همکاران ما از کمیت و کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار شود.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با هشدار نسبت به ارسال بعضی از پیامک‌هایی جعلی که برخی افراد سودجو و کلاهبردار به اسم دستگاه قضایی به مردم می‌دهند، تصریح کرد: از مردم استان درخواست داریم به پیامک‌هایی که به اسم دستگاه قضایی می‌آید توجه داشته باشند که این پیامک‌ها حتما با سامانه «عدل ایران» باشد چون این سامانه تنها راه ارتباطی دستگاه قضایی و مردم است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از دادگاه عمومی بخش درح بیان کرد:  این دادگاه جزو حوزه‌های قضایی تازه تاسیس استان است اما از نظم اداری خوبی برخوردار بوده و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها، ترویج فرهنگ صلح و سازش و دادرسی الکترونیک از شاخص‌های خوب این دادگاه است.

 

وی با بیان اینکه اکثر پرونده‌های دادگاه عمومی بخش درح سربیشه الکترونیکی تشکیل می‌شود، عنوان کرد: از نظر صلح و سازش نیز تقریبا ۵۰ درصد پرونده‌هایی که در این حوزه قضایی تشکیل می‌شود با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و صلح‌یاران منجر به صلح و سازش شده که از این نظر هم جزو حوزه‌های قضایی نمونه است.

 

کد خبر 1136312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha