سبقت از یکدیگر در امور معنوی رشد و تعالی جامعه را به دنبال دارد

آیت الله عابدینی گفت: اگر در امور دنیایی نظیر مقام، منصب، مال و فرصت های دنیایی به دنبال سبقت گرفتن از یکدیگر باشیم، کارمان به نزاع کشیده می شود اما در امور معنوی هر چه بیشتر سبقت بگیریم، جامعه به تعالی و رشد بیشتری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در آئین تجلیل از نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده های معظم شاهد و ایثارگر استان قزوین، اظهار کرد: وقتی از اهل ایمان سوال می شد که چه چیزی بر پیامبر نازل شده است، می گفتند خیر بر پیغمبر نازل شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند فرموده قرآن خیر است و جامع ترین و مرکزی ترین جایی که همه خیرها ریشه در آن دارند، قرآن کریم است و خدا به ما دستور می دهد در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید.

 

وی اضافه کرد: خداوند ما را از چشم و هم چشمی منع می کند اما وقتی به امور معنوی می رسد، به پیشی گرفتن از یکدیگر تشویق کرده است و تاکید می کند از یکدیگر در امور خیر، سبقت بگیرید.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اگر در امور دنیایی نظیر مقام، منصب، مال و فرصت های دنیایی به دنبال سبقت گرفتن از یکدیگر باشیم، کارمان به نزاع کشیده می شود اما در امور معنوی هر چه بیشتر سبقت بگیریم، جامعه به تعالی و رشد بیشتری می رسد.

 

وی افزود: در باب تلاوت قرآن، خداوند متعال فرمود حق تلاوت را به جای آورید و درباره تقوا که یکی از مهمترین مطالب قرآنی است فرمود ای کسانی که ایمان آورده اید حق تقوا و جهاد را به جای آورید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در باب جهاد، شهید چمران، شهید حججی، شهید همدانی، شهید بابایی جزو مجاهدان در راه خدا بودند و شهید سلیمانی در این مسیر پیشتاز است و در این مسابقه چه در مبارزه با هواهای نفسانی و مبارزه با تهاجم فرهنگی و چه در مقابله با دشمنان مسلح و بی رحم، می بینیم شهید سلیمانی گوی سبقت را از دیگران ربود.

 

وی بیان کرد: همه کار نباید در حفظ قرآن خلاصه شود چون خدا قرآن را نازل نکرد که فقط حفظ و قرائت کنیم و همه اینها زمینه ساز هستند تا با او انس پیدا کنیم و نورانیت قرآن را در خودمان تقویت کنیم.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: خداوند در سوره نور نشان داده قرآن و اهل بیت(ع) نور هستند و خداوند تاکید کرده هر کسی را که خداوند نورانیت را در او قرار ندهد، هیچ چیزی نمی تواند او را نورانی کند.

 

وی گفت: هر کسی که قرآن در جان او جای بگیرد، ولایت اهل بیت (ع) را هم دارد چرا که این 2 از یکدیگر جدایی ناپذیرند و شبی که قرآن نازل شد، ولایت امیرالمومنین هم نازل شد و نمی شود قرآن نازل شود اما ولایت امام علی(ع) با قرآن نازل نشود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: در آیه 19 سوره رعد خدا فرموده آیا کسی که می داند و به این معرفت رسیده که قرآن حق است و از طرف خدا نازل شده، چشمی بینا دارد و آن کسی که نمی داند کور است و این را فقط اولی الاباب درک می کنند.

 

وی یادآور شد: خداوند فرموده اولی الاباب کسانی هستند که اهل ذکر و فکر هستند و وقتی ذکر و فکر دست به دست هم دادند، ذکر و فکر در وجود انسان رشد می کند و به تعالی می رسد، ذکر، بستر و ضمیر رشد و فکر نهال است.

 

کد خبر 1136416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha