۵۵ نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بشرویه راه اندازی شد

رئیس کمیته امداد بشرویه گفت: طی ۲ سال و نیم گذشته تاکنون تعداد ۵۵ طرح اشتغال با موضوع نیروگاه های خورشیدی در سطح شهرستان برای مددجویان واجد شرایط نصب و راه اندازی شده است.

«حسن حلوانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از برنامه های اشتغالزایی کمیته امداد نصب نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس برای خانواده های تحت حمایت است.

 

رئیس کمیته امداد بشرویه بیان کرد: این نوع طرح ها برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و مددجویان سالمند بوده که به علت مشکلات زندگی قادر به کارکرد مداوم نبوده اند و با اجرای این نوع طرح ها از درآمد نسبتاً پایداری برخوردار می شوند.

 

وی با بیان اینکه طی 2 سال و نیم گذشته تاکنون تعداد 55 طرح اشتغال با موضوع نیروگاه های خورشیدی در سطح شهرستان برای مددجویان واجد شرایط نصب و راه اندازی شده است، افزود: در این زمینه مبلغ ۲ میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان به صورت تسهیلات بانکی از محل منابع بانکی با نرخ چهار درصد و مبلغ 175 میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان پرداخت شده است.

 

حلوانی ادامه داد: این نوع طرح ها برابر قراردادهای منعقد شده بین این نهاد حمایتی و وزارت نیرو به مدت 20 سال خرید برق تولیدی آن ها تضمین شده است و نیروگاه های مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

 

رئیس کمیته امداد بشرویه با بیان اینکه ماهیانه به طور خالص بین یک تا یک میلیون و 500 هزار تومان درآمدزایی دارد، گفت: مددجویان کمیته امداد و مجریان طرح‌های نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف کشور سالانه بین 7200 تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلووات برق تولید می کنند که برق تولید شده در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد.

 

وی در پایان بیان کرد: بنا به تائید وزرات نیرو، مددجویان کمیته امداد در سال جاری با تولید برق از محل نیروگاه های خورشیدی سهم بزرگی در جلوگیری از خاموشی های فصل تابستان در کشورداشته اند.

کد خبر 1136477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha