بیش از ۵ میلیون مگاوات ساعت برق نیروگاه در شبکه سراسری قرار گرفت

مدیر نیروگاه شیروان گفت: بیش از ۵ میلیون و ۴۰۵ هزار مگاوات ساعت برق تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته است.

«سیدرضا مرجان زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: : طی 9 ماهه امسال، تولید ناخالص نیروگاه به بیش از ۵ میلیون و ۵۱۳ هزار مگاوات ساعت رسیده که از این میزان تولید، بیش از ۵ میلیون و ۴۰۵ هزار مگاوات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته است.

 

مدیر نیروگاه شیروان خاطرنشان کرد: از این میزان تولید حدود سه میلیون و ۸۳۳ هزار مگاوات ساعت سهم واحد گازی و یک میلیون و ۵۷۲ هزار مگاوات ساعت سهم واحدهای بخار بوده است.

 

مرجان زاده عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال، میزان تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با سه واحد بخار هر کدام با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات حدود دو درصد برق کشور را تامین می کند و نقش به سزایی در تامین برق کشور دارد.

 

نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان واقع در استان خراسان‌شمالی شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه سال گذشته مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است. این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

کد خبر 1136478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha