توزیع ۲۰ عدد چادر در مدارس عشایری استان همدان

خدابنده لو از توزیع ۲۰ عدد چادر در مدارس عشایری استان همدان خبر داد و گفت: : پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری از مهم ترین راهبردهای آموزش و پرورش است.

«معصومه خدابنده لو» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری از مهم ترین راهبردهای آموزش و پرورش است در همین راستا از تمام ظرفیت ها و امکانات برای دسترسی دانش آموزان عشایری به خدمات آموزشی و پرورشی استفاده شده است.

 

معاون آموزش ابتدایی استان همدان افزود: در دوران شیوع ویروس کرونا مدارس عشایری به دلیل پراکندگی جغرافیایی و تعداد کم دانش‌آموزان دایر بوده و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی و تربیتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: دانش آموزان عشایر به دلیل سبک زندگی خاصی که دارند مدام در مسیر کوچ هستند و سختی تحصیل برای دانش آموزان عشایر همراه با مشکلات ریز و درشتی است .

 

وی بهره مندی از عدالت آموزشی  را مهمترین هدف آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: عدالت آموزشی ایجاد فرصت های لازم برای برخورداری تمام افراد لازم التعلیم کشور از آموزش و پرورش با کیفیت و متناسب با استعدادها و نیازهای فردی و اجتماعی است به گونه‌ای که از حق هیچیک به نفع دیگری استفاده نشود.

 

خدا بنده لو  بیان کرد: متاسفانه پس از دوره ابتدایی حداقل ۵۰ درصد دانش آموزان عشایر خصوصاً دختران از تحصیل باز می مانند و به کارهای متفاوتی مشغول می شوند در این خصوص نیز خانواده های عشایر نیازمند فرهنگسازی هستند تا شرایط تحصیل فرزندان و یا ادامه تحصیل دانش آموزان را فراهم آورند.

 

 

کد خبر 1136562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha