استفاده از ظرفیت بزرگ وقف در حوزه علمی کشور غفلت شده است

ایزدخواه گفت: استفاده از ظرفیت بزرگ وقف در حوزه علمی کشور غفلت شده است و مردمی سازی اقتصاد در اقتصاد مقاومتی یک رویه مهم محسوب می شود و مردم با وقف می توانند در اقتصاد مقاومتی فعال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله ایزدخواه»، امروز (سه شنبه 21 دی) در مراسم افتتاحیه شرکت موقوفه دانش بنیان سلامت «کوثر» فارس، با اشاره به حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: فعالیت هایی نظیر شرکت «کوثر» راهی برای کار مولد و خط شکن و ارزان سازی خدمات سلامت است و استفاده از ظرفیت های دانش بنیان هم جزیی از سرفصل هایی است که می توان به اقتصاد مقاومتی دست یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون خدمات گران و پر هزینه به مردم پزشکی به مردم ارائه می شده است، تاکید کرد: فعالیت های این شرکت می تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی مثمرثمر باشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که در مجلس از این طرح ها حمایت کرده و مسیر را هموار خواهیم کرد، اظهار کرد: در این صورت ظرفیت وقف و دانش بنیان با هم یک مسیر شود و در ریل اقتصاد مقاومتی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دانشگاه های جهان وقفی است و هزینه ها را برای پیشرفت علم مصرف می کند، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بزرگ وقف در حوزه علمی کشور غفلت شده است و مردمی سازی اقتصاد در اقتصاد مقاومتی یک رویه مهم محسوب می شود و مردم با وقف می توانند در اقتصاد مقاومتی فعال شوند.

ایزدخواه اضافه کرد: صندوق پژوهش و فناوری در اوقاف ایجاد شده و این اقدام کم نظیر می تواند مثمرثمر باشد و امیدوارم دستگاه های دولتی هم الگو بگیرند املاک و دارایی ها در کشور کم نداریم که مولد نیستند که اگر این نگاه حاکم شود و این دارایی ها به مولد بودن برسد کشور را از هر اتفاق و فروش نفت بی نیاز می کند.

خاطر نشان می شود، شرکت موقوفه دانش بنیان سلامت «کوثر» فارس امروز با حضور حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی»، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و «محمدهادی ایمانیه»، استاندار فارس افتتاح شد.

کد خبر 1136587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha