ضرورت ترویج کشت هایی با نیاز آبی کمتر در جهرم

شفیعیان گفت: با توجه به شرایط منطقه و کم آبی، خشکسالی و کاهش بارندگی محصولاتی را تبلیغ و ترویج کنیم که نیاز آبی کمتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (سه شنبه ۲۱ دی) در جلسه شورای کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به اهمیت کشاورزی در اقتصاد شهرستان، گفت: عمده اقتصاد مردم این منطقه بر پایه کشاورزی استوار است و با توجه به شرایط کشور لازم است این بخش بیش از پیش تقویت شود.

 

فرماندار ویژه جهرم شناسایی ظرفیت های نسبی کشاورزی شهرستان جهرم را ضروری عنوان کرد و افزود: شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل تولید محصولات زراعی و باغی از اهمیت بسزایی برخوردار است و ادارات هم عرض با جهاد کشاورزی نیز باید با برنامه ریزی و کار مضاعف، پیشبرد اهداف اقتصادی و استقلال و خودکفایی در محصولات کشاورزی را در دستور کار داشته و از ظرفیت ها کمال استفاده را ببرند.

 

وی عنوان کرد: آموزش های لازم در به روز کردن کار کشاورزی یکی از موضوعاتی است که باید به آن بسیار توجه کرد، چرا که در جامعه امروز با فعالیت سنتی میزان بهره وری پایین است.

 

شفیعیان با بیان اینکه با توجه به شرایط منطقه و کم آبی، خشکسالی و کاهش بارندگی محصولاتی را تبلیغ و ترویج کنیم که نیاز آبی کمتری داشته باشند، عنوان کرد: با جدیت از اجرای برنامه های مربوط به کشت گلخانه ای در شهرستان حمایت و در این راستا دستگاه های ذیربط مکلفند نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی برای بالا رفتن بهره وری بیشتر از زمین ها، به کشاورزان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت کمک کند، تصریح کرد: باید آموزش های لازم را در این راستا و آگاهی بخشی در خصوص استفاده از بذر محصول داده شود.

 

شفیعیان در خصوص ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی نیز اذعان داشت: در صورت عدم رسیدگی به این موضوع قطعاً خسارت جدی به اقتصاد شهرستان وارد می شود و در این زمینه اطلاع رسانی های صورت گرفته و هوشیار کردن کشاورزان موفق بوده است.

 

تأکید بر پلاک گذاری وسایل نقلیه کشاورزی در جهت استفاده از مزایای آن، نظارت و بازدید از مکان های عرضه نهاده های کشاورزی، تهیه بروشورهای آموزشی، تخصیص بخش صنعت، نظارت بر چاه های غیرمجاز و جلوگیری از حفاری چاه های غیر مجاز نیز از جمله موارد مطروحه توسط فرماندار ویژه جهرم در این جلسه بود.

 

کد خبر 1136613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha