پارک علم و فناوری خراسان ۳۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان دارد

قنبری گفت: پارک علم و فناوری خراسان با ۳۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان یکی از مجموعه های موفق بوده است و سه سال پیاپی به عنوان فناور برتر کشوری از این استان و مجموعه انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا قنبری» امروز سه شنبه (۲۱ دی) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: این مجموعه با ۳۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان تنها پارک دارای شرایط پارک برتر در میان ۴۹ پارک علم و فناوری کشور شده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان یکی از مجموعه های موفق در این زمینه بوده است که سه سال پیاپی به عنوان فناور برتر کشوری از این استان و مجموعه انتخاب شده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر یک درصد تولید ناخالص داخلی از محل اقتصاد دانش بنیان است در حالی که با تاکید مقام معظم رهبری این میزان باید به پنج درصد برسد و برای رسیدن به این هدف باید به فرهنگ نوآوری و حوزه شرکتهای دانش بنیان توجه ویژه داشت.

 

 

قنبری با بیان اینکه توجه فزاینده و اهمیت دادن به این بخش موجب شده شمار شرکتهای دانش بنیان در کشور از ۵۰ شرکت در سال ۹۲ هم اکنون به ۶ هزار و ۵۰۰ مورد افزایش یابد؛ گفت: هم اکنون جوانان توانمند ایران قادر به طراحی محصولات و تجهیزات هستند و این به معنای صاحب صنعت بودن است و ارزشمندی و جایگاه صاحب صنعت بودن بسیار بالاست.

کد خبر 1136692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha