عملیات کربلای ۵ نقطه امیدآفرینی به ایران و شکست صدام بود

سردار فضلی با اشاره به اهمیت رشادت رزمندگانی همانند شهید غلامرضا کیانپور در عملیات کربلای ۵ گفت: عملیات کربلای ۵ نقطه امیدآفرینی به ایران و شکست صدام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سردار علی فضلی » با حضور در آیین یادواره شهدای عملیات کربلای پنچ که سه شنبه 21دیماه سال جاری در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد گفت: خاطره و روایت شهداء و رزمندگان در عملیات کربلای پنج گویای فداکاری و ایثارگری خاص آنان است.

 

جانشین هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عملیات کربلای ۵ نقطه امیدآفرینی به ایران و شکست صدام بود، عملیاتی که در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان قرارگاه مرکزی عملیات کربلای ۵ بود. 

 

وی با بیان اینکه نسل امروز باید وقایع و روایت ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات کربلای پنج را بشنوند و بدانند اظهار کرد: این عملیات با رمز یا زهرا سلام الله علیها آغاز شد و شکست مفتضحانه صدام را به همراه داشت. 

 

وی با اشاره به عملیات کربلای پنج و نقش آفرینی جوانان بسیجی بیان کرد: عملیات کربلای پنج در حالی اجرا شد که شاهد آمادگی رزمی بالای رزمندگان بودیم.

 

وی اظهار کرد: عملیات کربلای پنج به گونه ای انجام شد که ذوق و علاقه رزمندگان برای حضور و مقابله با دشمن بی بدیل بود و عراقی ها با شیمیایی این عصبانیت را نشان دادند.

 

سردار فضلی ادامه داد: نزدیک به 20 کیلومتر رزمندگان در عملیات کربلای پنج دویدن تا به جای امن برسند.

 

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بررسی مطالعاتی و میدانی عملیات کربلای چهار این عملیات را طرح ریزی کرد و سه شبانه روز تبادل نظر برای اجرای این عملیات زمان برد.

 

وی اظهار کرد: کربلای پنج به واقع عملیات شکستن سخت ترین دژ دشمن در شلمچه بود که با عملیات شناسایی رزمندگان طی 2 روز انجام شد.

 

وی با بیان اینکه رشادت های بی نظیر شهدای همانند شهید کیانپور در این عملیات بی نظیر بود بیان کرد: رشادت های شهدای در جایی گفته نشده و شنیده هم نشده است و تاریخ نیز نمی تواند آنگونه که باید آن همه ایثار را بیان کرد.

 

کد خبر 1136696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha