اجرای دومین مرحله از طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در چوئبده

دومین مرحله ازطرح غربالگری تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در مرکز مثبت زندگی اداره بهزیستی شهر چوئبده اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «نادیا محمد براریان» ظهر امروز (سه شنبه ۲۱ دی) در آئین دومین مرحله از برنامه کشوری پیگیری تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال که به همت اداره بهزیستی شهر چوئبده در مرکز مثبت زندگی این شهر برگزار شد اظهار کرد: این طرح برای دومین بار در سال ۱۴۰۰ و با هدف پیشگیری از نابینایی، کم بینایی و تنبلی چشم کودکان بین سنین سه تا ۶ سال توسط سازمان بهزیستی، به صورت سالانه در مناطق کم برخوردار اجرا می شود.

 

مددکار مرکز بهزیستی آل طاها چوئبده افزود: طبق آمار مراکز بهداشت، نزدیک به ۹۰۰ کودک در شهر چوئبده بین سنین سه تا ۶ سال هستند که به معاینه و غربالگری نیاز دارند.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون ۲۲۰ کودک در این طرح معاینه شدند که منجر به شناسایی ۱۰ کودک به بیماری آمبلیوپی یا تنبلی چشم و ارجاع آنها به پزشک متخصص بوده است.

 

محمد براریان بر لزوم مشارکت خانواده ها در اجرای این طرح تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به رایگان بودن این طرح انتظار می رود خانواده ها اهمیت بیشتری به وضعیت درمانی کودکان خود داشته باشند. 

 

وی عنوان کرد: خانواده ها برای جلوگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال خود هر سال آنها را مورد سنجش قرار دهند، به این معنی که اگر کودکی در سن سه سالگی مورد سنجش قرار گرفت، در چهار سالگی هم باید معاینه و سنجش بینایی او تکرار شود چرا که ممکن اختلالاتی بعد از سنجش اولیه بروز کند.

 

کد خبر 1136706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha